Rask og effektiv beinøkt med supersett

God kveld alle! Formen har ikke vært på topp de siste dagene, men i dag måtte jeg ta ei lita økt. Med en liten tass med på trening er jeg avhengig av at øktene går raskt, og da er supersett min beste venn. Supersett vil si at du kjører en øvelse direkte etterfulgt av en ny, og deretter tar du pause. Det gjør at økta blir mer effektiv, og pulsen går også opp. I dag var det bein og rumpe som sto i fokus, og det skal virkelig ikke mer enn 30 minutter for å få til ei god økt. Slike økter har de fleste tid til å klemme inn i hverdagen, og de kan bli så utrolig bra! Jeg fikk virkelig godfølelsen etter økta i kveld, for det er det trening gir meg. Økta jeg kjørte i dag så slik ut:

 A1. Gobletsquats 3 x 20, 20 kg

A2. Strake markløft 3 x 8, 50 kg

B1. Bulgarske utfall 3 x 10, 12,5 kg

B2. Glutebridge på ball 3 x 20

C1. Sideliggende hoftehev 3 x 10

C2. Ettbeins lårcurl på ball 3 x 10

De øvelsene det ikke står noen kilo bak er med kroppsvekt, men de river virkelig likevel! Lårcul på ball er en av mine favoritter når det kommer til øvelser for bakside lår, spesielt varianten med ettbein. Det viktigste her er å holde hofta høyt hele tiden, både når du trekker ballen til deg og strekker beinet ut. Prøv den selv om du ikke har gjort det enda!

Da gjenstår det bare å ønske alle lesere en herlig søndagskveld ♥

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg