To ringer og utallige muligheter

Dagens lille treningsøkt ble kjørt i ringer, det skal faktisk ikke mer til for å få til ei skikkelig god økt. Jeg tok roing, pushups, mountain climbers, dips og chins med strake bein. Sistnevnte hadde jeg aldri prøvd før, men det var utrolig tungt! Jeg klarte bare en repetisjon, men den er jeg jammen stolt over! Nå er jeg inne i en periode uten treningsprogram, rett og slett fordi jeg ikke er motivert til å følge et. Da blir det trening etter dagsform, og etter hva jeg har lyst til. Den siste tiden har det som trigger meg på trening vært å klare nye ting, og da prøver jeg nettopp på det. Det snakkes mye om at man ha en plan for treningen for å få fremgang, men i perioder synes jeg det går helt fint å trene uten noen plan også.  Dagens økt med slynger var ikke planlagt i det hele tatt, men likevel ble den både gøy, slitsom og motiverende. Det som er så fint med trening i slynger er at det er så lett å variere belastningen, slik at det kan tilpasses alle mulige former.  I roing blir øvelsen lettere jo mer horisontalt du står, og motsatt tyngre jo mer vannrett du ligger. 

Dips i ringer er svingtungt, og her gjelder det å holde ringene tett inntil seg slik at de ikke sklir ut. Da blir det fort enda tyngre, og det er ikke akkurat noe en trenger her!

Om dips var tungt så var i alle fall chins med beina ut det! Jeg klarte som nevnt bare en, men er strålende fornøyd med det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg