Favoritt-styrke-intervall

Helgardering på tittelen i dag, jeg aner ikke hvor det eventuelt skulle ha vært mellomrom på ordet så da ble det bindestreker. Anyways, det er ikke rettskriving jeg tenkte å skrive om i dag men favoritten når det kommer til styrkeintervaller. For meg er det 45/15 intervaller, det er nemlig ikke sånn at det bare skal gjennomføres på mølla! Hver tirsdag har jeg en gruppetime med akkurat disse intervallene, og gjengen som var med var så utrolig spreke at jeg ble motivert til å kjøre en slik økt jeg også. Jeg skulle egentlig ha treningsfri i dag, jeg våknet med en pinnestiv kropp etter gårsdagens økt. Men jammen ble denne økta gjennomført likevel, med 45 sekunders jobbing på hver post og 15 sekunders pause mellom øvelsene. I dag valgte jeg ti øvelser, og det ble disse:

Pushups

Roing i slynge

Mage mot vegg

Powler-push

Knebøy 

Planke

Kettlebell-swings

Battleropes

Dekkvelt

Skulderpress

Jeg har ikke noe godt navn på mageøvelsen dere ser under, så den fikk det superkreative navnet mage mot vegg. Selv om navnet høres kjedelig ut synes jeg selve øvelsen er kjempegøy, hvor du står skrått opp mot veggen på to baller. Vri det ene beinet så langt over mot motsatt side, før du setter foten opp til veggen igjen. Så er det bare å gjenta på motsatt bein, denne øvelsen i 45 sekunder brenner virkelig! Har du ikke alt av utstyret jeg listet opp tilgjengelig er det ikke noe problem å gjennomføre en slik økt hjemme i stua heller. Velger du f.eks knebøy, pushups, utfall, situps, spenthopp, planke, dips mot stol, hoppende utfall, burpees og mountain climbers så har du økta di i boks. Denne kan varieres i det uendelige, kanskje er det derfor jeg liker den så godt. En runde tar 10 minutter, jeg pleier stort sett å ta tre runder. Da tar økta 30 minutter, har jeg det travelt kan jeg kjøre to runder og eller kjøre på med enda trøkk enn vanlig. 

Superøkt på en treningsfri dag, det lokker smilet frem hos denne jenta! Prøv økta selv om se om det titter frem hos deg og ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg