1000 rep miniband workout

For et par dager siden hadde jeg en superøkt med minibands, og tenkte jeg skulle dele den med dere også! Strikk er så genialt å ha med på tur, tar ingen plass i bagen og kan brukes til så utrolig mye. Jeg bestemte meg for å kjøre 10 øvelser med 10 repetisjoner per øvelse, og totalt 10 runder. Det hørtes jo så bra ut med 1000 repetisjoner! Litt ut i første runde fant jeg ut at jeg måtte jo ta en og en fot/arm på flere øvelser, så plutselig ble det over 1000 repetisjoner på meg! Hjernen er litt i feriemodus, så jeg skylder på det! Om dere har lyst til å prøve økta kan dere ta 5 på hver side om dere vil ha akkurat 1000, eller bare peise på og ta noen ekstra repetisjoner! Jeg brukte i underkant av 5 minutter per runde, og totalt tok økta litt over 50 minutter. Jeg tok bare pause for å drikke litt mellom øvelsene, ellers gikk det i ett. Her er øvelsene jeg tok på denne økta:

Pushups

Sideliggende hoftehev

Enarms roing 

Glutebridge

Mountain climbers

Biceps curls

Smale pushups

Klatreplanke

Knebøy 

Situps

Pushups kjørte jeg uten strikk, resten av øvelsene kjørte jeg med strikkene. Det finnes mange typer strikk på markedet, og fra ei som har prøvd mange så er Booty Builder sine strikk min favoritt. De sklir ikke og har gode variasjoner i motstanden, perfekt for å få til varierte økter. Strikkene finner dere her. Så hvis du har 50 minutter til overs en kveld vet du hva du kan gjøre, på stuegulvet, verandaen eller hvor enn du befinner deg. Denne økta kan gjennomføres overalt! Jeg garanterer svette og godfølelsen etterpå ♥

Singlett fra Reebok / shorts fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)

6 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg kjøpte akkurat de samme strikkene nettopp! 🙂 Men jeg tør ikke å strekke strikket så langt som du gjør. Er redd det skal bli ødelagt? Har aldri brukt strikk før, og er relativt nystartet med treningen.
      Jeg lurer også på hvordan du gjør side hip raise med bånd?
      🙂

    2. Anonym: de aller fleste øktene mine ligger her på bloggen, så det gir egentlig god innsikt i hvordan jeg trener de. Variert vil jeg egentlig si, uten at jeg legger noe spesielt fokus på det. Armer husker jeg faktisk ikke sist jeg gikk inn for å trene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg