Tipset til evigvarende treningsmotivasjon

Jeg får ofte spørsmål om hvordan eller hvorfor jeg orker å trene så mye, dag etter dag og år etter år. Jeg synes trening er gøy, og det er jo naturlig for de fleste å gjøre ting de liker. Det er likevel ikke alle dager jeg synes er gøy, eller alle treningsformer. For min del så vet jeg hva som trigger meg, og jeg vet hva som skal til for å gjøre trening gøy for meg. Jeg er et konkurransemenneske av de grader, og elsker å sette meg mål for å knuse de. Det kan være store eller bittesmå mål, uansett så synes jeg det meste blir utrolig gøy når jeg har et mål i sikte. Det som er så fint er at du kan fortsette for alltid, for vil dukke opp nye utfordringer og muligheter til å sette nye mål hele livet. Her i Albir har vi ei løype på 2,1 kilometer og med 440 høydemeter, hvor vi prøver å sette raskere tid til toppen hver gang. Utsikten er jo verdt turen i seg selv, men treningsmessig får jeg uendelig mye mer ut av turen når jeg jobber på spreng for å komme opp til toppen raskere enn sist. På Spaniaturen i mai hadde vi 28:05 som beste tid, i går hadde vi 25:31. Så ubetydelig, men for meg er det likevel en helt fantastisk kilde til motivasjon. Mitt beste tips for å holde motivasjonen oppe er derfor å sette mål, og gjerne del de med noen! Da forplikter du deg i større grad til å gjennomføre, og sannsynligheten blir større for at du gjør det også. Både jeg og min bedre halvdel er fast bestemt på å få ned tiden enda mer i løpet av ferien, så her blir det utvilsomt flere morgener med skyhøy puls og fantastisk utsikt på toppen.

Hva er ditt beste tips for treningsmotivasjon? ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg