Kortstokkøkta – Booty edition

Dette ble tidenes rumpeøkt, og den er perfekt å gjennomføre på hytta, på stua, på treningssenteret eller hvor du enn befinner deg. Jeg har blogget om kortstokkøkta før, og en helkroppsvariant finner dere her. Denne gangen er det derimot rumpa som skal få kjørt seg, og det kan jeg skrive under på at den gjør under denne økta. Kort forklart er hver sort en øvelse. Tallet kortet har bestemmer hvor mange repetisjoner som skal gjennomføres, hvor ess er 1 og konge er 13. I utgangspunktet skal hele kortstokken trekkes, men om det er første gangen du tester økta kan det være greit å starte med halve stokken. På ettbeinsøvelser er det selvsagt reps per bein som gjelder, så det blir noen repetisjoner totalt på denne økta! Du kan selvsagt velge øvelser selv, men min booty edition så slik ut:

Tights og genser fra Röhnisch / sko fra Reebok (sponsede lenker)





I en power lunge tar dere først et utfallssteg bak, før foten går eksplosivt opp og frem. Gjerne kjør øvelsen med hopp for ekstra utfordring, den brenner! En ettbeins burpees er for de som lurer på det akkurat det den høres ut som, nemlig en burpee med kun ett bein. Det tvinger rumpa til å jobbe masse, og er en super øvelse både for bakdelen og for kondisen. Prøv gjerne økta, jeg lover rumpepump til de grader!

2 kommentarer
    1. Hei Nora 🙂
      Jeg virkelig ELSKER at du deler så mange morsomme økter for tiden. Har kjørt den forrige rumpeøkten med minibands flere ganger i sommer og jeg har aldri vært så støl i rumpa før. Denne så også kjempegøy ut og skal absolutt testes!
      Jeg prøver å bygge opp litt rumpe igjen etter mange mnd med lite styrketrening. Lurte derfor på om du har noen tips for hvordan jeg kan gjøre dette? Holder det med å trene tung styrke med øvelser som knebøy, markløft og bulgarsk utfall? Hvor ofte bør jeg trene beina for å få resultater ganske kjapt?
      Litt mange spørsmål her men hadde satt utrolig stor pris på svar!

    2. Guro Helene: Så gøy å høre, har store planer om å fortsette med det 😀

      Om du vil bygge rumpe så _MÅ_ du kjøre rumpeøvelser, ingen av de du nevner over er primært rumpeøvelser 🙂 Men de er store gode øvelser som du bør ha med i tillegg 🙂 Men legg til varianter hipthrust/glutebridge, step ups, reverse hyper og lignende om det er rumpa du virkelig vil trene. Anbefaler å kjøre 2-3 ganger i uken og variere mellom tung/lett belastning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg