Mat som skaper sommerstemning

Når sommerværet glimrer med sitt fravær er det bare en ting å gjøre, og det er å lage litt sommer innendørs. Reker er skikkelig sommermat, og får meg i godt humør selv om det regner ute. Med det riktige tilbehøret blir det virkelig et festmåltid, og jeg håper på mange middager som dette i løpet av sommeren. Jeg synes potetsalat passer perfekt til reker, og jeg har en enkel og god oppskrift jeg tenkte å dele med dere i dag. Like god til reker som til grillmaten, alt du trenger er:

10 kokte poteter ♥ 500 g mager kesam ♥ 1 kinesisk hvitløk

2 epler ♥ 3 vårløk ♥ 2 ss Sukrin ♥ 2 ss sennep

Skrell og kok potetene før du lar de avkjøle seg. Skjær i terninger sammen med eple, finhakk vårløken og press hvitløken. Legg kesam, sukrin og sennep i en bolle, før du tilsetter resten. Bland godt og server, så har du en fantastisk potetsalat klar! Enkelt, godt og mye sunnere enn de variantene som selges i butikkhyllene. Server gjerne med hjemmelagde rundstykker om du rekker også, så har du virkelig smaken av sommer ♥



Håper sola skinner der alle dere er, og hvis ikke håper dere alle skaper litt sommerstemning innendørs dere også ♥ 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg