Treningsmøte med veggen

I går hadde jeg et svett møte med veggen, etter ei løpeøkt på seks kilometer. Det er virkelig den beste starten på dagen jeg kan få, svetting først og avslapping etterpå. Alt jeg har med nedover av treningsutsyr er strikk, men jeg har fått til mange gode økter likevel. Disse øvelsene trenger dere bare en vegg for å gjennomføre, men de kjennes virkelig godt likevel! Alle øvelsene starter med begge føttene i veggen, og hendene i bakken.  Den første mageøvelsen brenner virkelig, her skal du ta den ene beinet under deg og strekk det ut til siden. Samtidig løfter du motsatt hånd, denne skal treffe beinet du har strekt ut til siden. 

Genser  fra Röhnisch / shorts fra Craft / sko fra Reebok  / caps fra Better Bodies  (sponsede lenker)

 

Skuldrene får virkelig jobbet i denne pushups-varianten, som ligner litt på handstand pushups. Prøv å ha mest mulig rett vinkel mellom overkroppen og underkroppen, og slipp hodet ned til bakken før du presser opp igjen.


Mountain climbers er enda en mageøvelse som er helt super, og virkelig mye tyngre når den blir gjort mot en vegg!

Sist men ikke minst må jo også vanlige pushups være med, den er en sikker favoritt!

Etter ei sånn økt er det bare å glise, prøv gjerne øvelsene dere og og fortell meg hva dere synes!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg