Miniband workout

God morgen alle sammen! Jeg startet dagen min med en økt med minibands, det er så genialt å ha med seg på tur. Tar ingen plass i kofferten og gjør plutselig at du kan trene hele kroppen. Jeg vet mange tror at disse små strikkene kun egner seg til rumpetrening, men de kan brukes til så mye mer enn det! I dag tenkte jeg å dele seks øvelser med dere, hvor alt du trenger er minibands. Her kjørte jeg 15 repetisjoner per øvelse, hvor det var ettbeins øvelser ble det 15 øvelser per bein.

Utfall bakover fra hockey er virkelig en av mine favoritter! Jeg bruker øvelsen ofte i gruppetimene mine, for denne svir. Stå i hockey med strikken rett over knærne, før du tar utfall bak med det ene beinet. Flytt det tilbake samtidig som du fortsatt sitter i hockey, og flytt det andre beinet bak. Du skal altså ikke komme opp fra hockey-posisjon, før alle repetisjonene er ferdig. 

Genser fra Rohnisch / tights fra Kari Traa (-50%) / sko fra Reebok (-25%) / Minibands (sponsede lenker)

Jeg aner ikke hva denne øvelsen heter, men det er ikke så vitkig. Det viktigste er at den er blytung, og du må bruke hele kroppen. Her bruker jeg to minibands, et rundt anklene og et rundt håndleddene. Start med samlede bein mot veggen, og med hendene så tett som mulig mens de står i bakken. Flytt først høyre bein og høyre arm ut til siden, før venste bein og arm kommer etter. Hvert “steg” er en repetisjon, husk å hold kroppen strak under alle repetisjonene.

Hockey er jeg så glad i, så her kommer enda en øvelse som starter i denne posisjonen! Fra hockey skal du skyte ett og ett bein ut til siden, samtidig som du forsøker å holde rumpa nede. Totalt 30 repetisjoner på denne kjennes virkelig i rumpe og lår!

Kjernen kan virkelig også få jobbet med minibands, start med å ligge flatt på ryggen med strikket omtrent midt på skosålene. Så er det bare å sykle, altså at det ene beinet er strakt mens det andre trekkes opp mot brystkassen. Hold igjen på vei tilbake til utgangsposisjon, og bytt bein.

Roing er også en super øvelse å gjøre med minibands, sitt på rumpa med strikken festet midt på skosålene. Trekk strikket til deg med albuene tett inntil kroppen, og gjenta øvelsen. 

Det er altså ikke noe problem å få til ei god økt med hjelp av et strikk – kan jeg kan du! Helt til slutt må jeg tipse dere om X-WEEK med en hel drøss med varer på salg hos X-life. Utvalget finner dere her:

 

4 kommentarer
    1. Artig å se hvor slank du er blitt i forhold til etter fødselen. Og så liker jeg deg fordi du gjør arbeidet som må til istedenfor å bare prate om det, og du klager aldri. Du inspirerer meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg