Protein Oreos

Jeg ELSKER Oreos, og hvis jeg hadde ant hvor lett det var å lage de selv skulle jeg ha gjort det for lenge siden! Det ble altså ikke før i dag, men jeg håper dere ikke bruker lang tid på å teste denne oppskriften for herremin så bra den ble. Og ikke minst enkel, her får du sprø, velsmakende Oreos på under en halvtime. Det blir ikke stort bedre altså. For å lage ti halvdeler trenger du:

30 g sjokoladeprotein ♥ 3 ss bakekakao ♥ 6 ss fibersirup ♥ en miniklype salt

Bland ingrediensene godt sammen, jeg brukte bare hendene. Trill kuler av deigen, og klem de helt flate på et bakepapir. Mine ble litt tykke denne gangen, så bruk gjerne en enden av en kopp for å trykk de helt flate. Sett de inn i ovnen og stek i seks minutter på 200 grader. Sett de inn i kjøleskapet etter stekingen, de må nemlig avkjøles før fyllet skal inni. Det lages så enkelt som ved å mikse sammen omtrent 45 gram Philadelphia og to ss Sukrinmelis, som fordeles på en halvdel og toppes med enda en halvdel. Sett inn i kjøleskapet igjen i 10-15 minutter, slik at fyllet får satt seg godt. Så er det bare å nyte – for disse var virkelig gode!



Lykke til med bakingen folkens, og ha en nydelig dag!

9 kommentarer

Siste innlegg