Goalgetter

Jeg ble med familien til Frøya i helga, favorittplassen i hele verden! Mens resten av gjengen både buldret og løp intervaller ble jeg rimelig sjalu, for jeg hadde så lyst til å være med. Selv om jeg hadde lyst hadde ikke tåa lyst til å få noen belastning, og det ble derfor en alternativ økt inne i den nye fotballhallen. Økta kan like gjerne kjøres utendørs, for her trenger du ikke stort mer enn din egen kropp. Ettbeins burpees er en killer rumpeøvelse, og jeg bruker den ofte på både kunder og gruppetimer jeg har. Mange ser litt rart på meg når jeg sier ettbeins burpees og skjønner ikke helt hvordan den skal gjennomføres, og derfor skal jeg vise dere det nå. Det er jo akkurat den samme bevegelsen som vanlige burpees, bare med ett bein og da ser det slik ut:

Genser og tights er begge fra Kari Traa ( lenkene i innelgget er sponset)



Herifra hopper du opp til utgangsposisjon og gjentar øvelsen. Kjør 10-15 repetisjoner per bein, så skal du virkelig kjenne at det brenner! Det er ikke bare denne som brenner, men mageøvelsen dragonflag er helt super. Her skal du starte som dere ser på bildet nedenfor, og senke beina så rolig som mulig samtidig som kroppen holdes strak. Det er utrolig tungt å bremse på vei ned og det blir tyngre jo lenger ned man kommer. 


Jeg er talentløs i fotball, men å bruke fotballmål er jeg god på! Bulgarske utfall er også en favoritt, kjør gjerne 10-20 repetisjoner per bein.  Jeg er normalt litt sterkere i høyre ben enn venstre, så kanskje er det like greit at det bare er venstre som får trene nå om dagen. Jeg gjør i alle fall det beste ut av det, og da er jeg fornøyd med meg selv.


Chins måtte selvfølgelig også med, fantastisk øvelse for både rygg og armer. Klarer du ikke chins kan du gjøre negative repetisjoner, altså at du senker deg så rolig ned som du får til. Det er  faktisk grisetungt! 

Etter disse øvelsene var ikke smilet vanskelig å lokke frem, det er så godt å få bruke kroppen! Så selv om det er langt frem til buldring og intervaller enda, så er veien til treningslykke rett foran nesetippen min selv med en redusert fot. Det skal jo ikke så mye til – i dette tilfellet var det bare et fotballmål!

3 kommentarer

Siste innlegg