Innafor trøstespising

Jeg vet ting ikke blir bedre av å klage, men herremin så kjedelig det er å være stuck til sofaen. Jeg har lyst til alt annet, jeg har lyst til å leke med Ulrik, gå tur med bikkja, trene, lage mat til og med husvask har jeg lyst til å gjøre! Sistnevnte gjør jeg kanskje en gang i året, så det sier litt om hvor kjedelig jeg synes det er å ligge på sofaen med foten høyt. En ting som hjelper er selvfølgelig trøstespising, mat fikser jo det meste. Selv om mamma og pappa kom innom med tidenes påskeegg i går kan jeg selvfølgelig ikke spise godis dagen lang heller. Jeg spiser stort sett godteri en gang i uken, og lager heller sunnere varianter av godsaker for å kose meg til vanlig. I dag var det sjokolade som fristet mest, og derfor ble det litt av en frokost! Havregrøt er standardfrokost her i huset, men den kan virkelig pimpes opp til å bli et luksusmåltid! 100 g mager kesam, 20 g sjokoladeprotein , 2 ss sukrinmelis og noen steviadråper. Bland godt sammen og fordel det over grøten, gjerne med litt bær, banan og nøtter – så er lørdagsfrokosten i boks. Eller hverdagsfrokosten for den saks skyld, her har du en sunn, enkel og næringsrik frokost med protein, fett og karbohydrater fra gode kilder. Når det er så godt at det funker som trøstespising, og samtidig er så sunt at du kan spise det hver dag blir det jo nesten ikke bedre!

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Håper alle har en sprek lørdag, beveg dere litt ekstra for meg også ♥

6 kommentarer

Siste innlegg