Nacho mandag

Nachos er så digg! Speltlompechips bruker jeg til mye, og med det går det også fint an å lage en litt sunnere variant av nachos. Chipsene lager jeg ved å skjære speltlomper i trekanter, før de toppes med ost og krydder før de settes i ovnen. Jeg elsker å bruke hvitløkssalt og litt chili, men her er det bare fantasien som setter grenser. Sett inn i ovnen på 210 grader i omtrent åtte minutter, her gjelder det å følge med mot slutten slik at de ikke blir brent. I mens chipsene står i ovnen steker du karbonadedeig med tacokrydder. Jeg valgte også å lage en hjemmelaget salsa til, det setter virkelig prikken over i’en til alle meksikanske retter. Her har jeg finhakket cherrytomater, rødløk, chili og paprika – før jeg har blandet sammen med litt olivenolje og salt. Hvitløkskesam er fast inventar på middagsbordet hjemme hos oss, legg til guacamole så har denne jenta alt hun ønsker seg. Hvis du ønsker kan du også la kjøttet gratinere seg litt ovnen med ost på før du legger det over chipsene, men jeg velger heller å bruke ekstra mye ost på chipsene. Nachos altså, like godt hver eneste dag og sunt nok til å spises hver eneste dag også ♥


Håper dere har hatt en super start på uka ♥

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg