Crossfit Open 17.4

 I går hadde jeg bestemt meg for å gjennomføre Crossfit Open økta 17.4, og jeg hadde bestemt meg for å gjøre det skikkelig bra. Økta som skulle gjennomføres var 55 markløft på 70 kilo, 55 wallballs på 6 kilo, roing til 55 kalorier var forbrent og 55 handstand-pushups. Alt dette skulle være ferdig på 13 minutter.  Jeg anser meg selv som skikkelig god på markløft, og relativt god på roing så jeg tenkte dette skulle gå bra. Jeg var supergira før startskuddet gikk, og målet var å komme seg til 5 handstand pushups. 

Genser fra Röhnisch / tights fra 2XU / sko fra Reebok (sponsede lenker)

Etter jeg satte i gang med markløften stivnet jeg kjempefort til, mye raskere enn jeg trodde! Derfor tok det mye tregere på det punktet jeg selv trodde jeg skulle være god på, og det ble jeg selv ganske skuffa over. På grunn av treghet i markløften prøvde jeg å skyndte meg på wallballs og ta mange repetisjoner, men lårene klarte ikke å kjøre mer enn 5 i slengen. Jeg hater jo wallballs men kom meg gjennom, og heiv meg på romaskina og rodde til jeg nesten spøy. Likevel holdt det bare til 34 kalorier, og jeg kom meg ikke til handstand pushups denne gangen. MEN – denne økta skal jeg virkelig prøve igjen, for den var supergøy! Og svintung, jeg var helt død etter jeg var ferdig. 13 minutter kan være effektivt som bare det altså – så denne økta kan dere gjerne teste!




Hardt – men utrolig gøy!
 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg