Kreativ magetrening

Jeg hater egentlig å trene mage, og av den grunn hopper jeg ofte over det. Grunnen til at jeg ikke liker det er fordi jeg synes det er dørgende kjedelig, men som med alt annet handler det om å finne litt kreative varianter. For alt blir jo kjedelig om man ikke spriter det opp innimellom, og det har jeg vært for dårlig til på mageøvelsene. Men i dag var det så mye bra folk på senteret, og det er jo så gøy å teste øvelser sammen. Da blir man fort litt mer kreativ også, og derfor fikk magen kjørt seg litt på slutten av treningen i dag. Denne varianten av situps som dere ser under er tung for begge to, så gjerne prøv den med en venn!


Neste øvelse trenger du en liten venn for å klare, og denne er faktisk svintung! Det er også mulig gjøre med en manual, eller uten ekstra vekt i det hele tatt. Start med å ligge med korsryggen godt ned i gulvet, strekk ut beina og trekk de tilbake igjen som dere ser på bildene under. Det er faktisk tyngre enn det  ser ut som.

Siste øvelse er super for skuldre også, nemlig situp press. Hold baby / kettlebell med strake hender, og ta en situp samtidig som du strekker armene rett opp. Brems litt på vei ned, så skal du kjenne at denne brenner den og!

 

6 kommentarer
    1. Hei, du er alltid så inspirerende å se på bloggen din! Du er så flink til å forklare, hvor øvelsene tar godt. Jeg får lyst til dra på trening etterpå 🙂

    2. Morsomme øvelser, takk for inspo! Men merkelig sitat på veggen bak der. Hvis det gjør vondt når du trener burde du virkelig stoppe. Treningsskader skal en ta på alvor.

    3. Litt uenig med Line 🙂 For oss som ikke er sÃ¥ veltrenet, sÃ¥ gjør i alle fall mye av treningen (litt) vondt 🙂 Og jeg vil tro at de fleste som er godt trenet ogsÃ¥ holder pÃ¥ til det gjør vondt? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg