Crossfit open – 17.1

Jeg føler at hele verden har gjennomført 17.1, og da måtte selvsagt jeg også prøve! For de av dere som ikke skjønner hva jeg snakker om så er 17.1 den første økta i årets Crossfit Open, og den så veldig morsom ut ved første øyekast. Det var ikke så morsomt mens det sto på, men utrolig gøy å ha klart det! Økta så slik ut: 

10 dumbbell snatches, 15 boxjump burpees, 20 dumbbell snatches, 15 boxjump burpees, 30 dumbbell snatches, 15 boxjump burpees, 40 dumbbell snatches, 15 boxjump burpees, 50 dumbbell snatches, 15 boxjump burpees. 

Hele økta skal gjennomføres på maksimalt 20 minutter, jeg brukte 16:53 og er superfornøyd med det! Nå skal det sies at vekta på manualen skal være 15 kg, men vi har kun partall på senteret. 16 var opptatt, så da ble det 14 og noen vil kanskje underkjenne økta mi av den grunn men jeg gir virkelig meg selv godkjent likevel! Med tanke på at jeg aldri har tatt verken dumbbell snatches eller boxjump burpees før, så synes jeg selv at det var ekstra bra innsats. Det hjalp også virkelig å ha en herlig dommer som telte reps og heia på meg, for å telle hadde jeg aldri klart alene midt oppi denne svettefesten. Nå som jeg har fått ned pulsen litt synes jeg faktisk dette var ei skikkelig kul økt, og det frister virkelig å prøve de neste øktene som kommer i Crossfit Open! Hvis dere er usikre på hvordan øvelsene utføres kan dere se video på Crossfit Games sine hjemmesier her.



Jeg var så sliten at jeg kollapset på gulvet etterpå, men jeg var så fornøyd med at jeg gjennomførte at energien kom fort tilbake igjen! Gjerne hyl ut i kommentarfeltet om dere også har tatt økta, og hvordan det gikk! Hvis dere ikke har prøvd så gjerne test, for dette var moro!

 

7 kommentarer
    1. 17.1 var hard. Hadde heller aldri tatt slike snatch, men var burpees som drepte energien her. Selv om snatch ble tyngre og tyngre. Hadde vært Så mye enklere om det var lov å legge omvendt hånd på låret, for så dra manualen opp. Fikk ikke den beste tiden, men fristet ikke stort å ta den på nytt, haha! Bra jobba 🙂

    2. 17.1 var gøy!! Sinnsykt slitsom, men en herlig økt å presse seg på. Tok den t.o.m to ganger ;p. Forbedret tiden med 40 sek andre gang (tid 16:16), og selv om det ikke høres så logisk ut så byttet jeg ut å hoppe ned fra boksen med å gå ned fra boksen – tror jeg bare sparte masse energi/pust. Nå blir det spennende å se hva de annonserer i morgen som 17.2!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg