Hei eller hold kjeft

Nå har jeg snart skrevet om dette innlegget 10 ganger, fordi jeg prøver å ikke støte noen. Men det tror jeg ikke at jeg klarer, så her kommer det likevel. Jeg blir nemlig så forbanna irritert på at når det kommer til kropp så skal folk ha så utrolig mange meninger. I utgangspunktet er det jo ikke noe galt med å ha meninger, men det må gå an å holde de inni seg. “Det skal vises på kroppen at man har fått barn!” er en kommentar jeg har fått flere ganger her på bloggen. Hvorfor i all verden skal det vises på min kropp? Jeg har en sønn jeg, det er bevis i lange baner på at jeg fått barn. Da trenger det absolutt ikke å vises på kroppen min, hvis jeg ikke ønsker det. Hvis noen der ute synes det er flott å ha noen kilo ekstra så er det helt greit for meg, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg ønsker det fordi. Jeg har ikke ord på hvor mange slike kommentarer jeg får selv, og leser på andres blogger. I dag har kroppspress blitt et så stort fokus i mediene at det har kommet en massiv motbølge som sier at du skal elske deg selv akkurat som du er. Det er også en fin ting i utgangspunktet, men også denne synes jeg har blitt dratt for langt. For nå virker det nesten som det ikke lov å si at man ønsker å gå ned noen kilo, forbedre kroppen sin eller komme i litt bedre form. Og det fatter jeg virkelig ikke, for hvis noen har lyst til det så må jo det være flott? Det er ikke nødvendigvis sånn at man hater kroppen sin selv om man har lyst til å forbedre den, heller tvert om. Jeg tenker at det sier noe om at man er glad i kroppen sin hvis man ønsker å forbedre den, og gjør sin egen kropp en tjeneste. Så hvorfor skal man bli motarbeider hvis en ønsker å gjøre en forskjell? Ingen hadde rynket på nesen hvis du vil forbedre karakterer eller gjøre en større innsats på jobb, men hvis du vil endre kroppen din da må du heller huske på at du er bra nok som du er så det trenger du ikke. Men hva om man vil bli enda bedre? Det er det ingen ting i veien for, og det får du lov til hvis du vil. Jeg blir så lei av alle som skal presse på med sine meninger om hvordan andre skal se ut, for det ser jeg ingen grunn til å kommentere. Vil noen bli en bedre versjon av seg selv så heia dem! Er noen andre superhappy med den man er selv med noen kilo for mye eller for lite så heia dem også. Og hvis du ikke klarer å heie på dem, så hold heller kjeft.

 

66 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg! Det er trist at kroppspress er så utbredt. Flott at du tar det opp.
      Jeg er forresten en av dine trofaste følgere/lesere. Bloggen din er min favoritt 😀 Stå på

    2. Så utrolig bra at du svarer – jeg tenkte på det da jeg så kritikken på forrige innlegg. Utover faktumet at veldig mange innerst inne ønsker å se bra ut, så må jeg jo si at mitt inntrykk av deg som blogger er at du også fremmer dette med helse, hverdagsaktivitet og funksjonell helse. Og småbarnsmødre har vel ikke akkurat noe mindre behov for en god helse og en kropp som fungerer i hverdagen enn andre – de er jo forsørgere i tillegg til alt annet? Jeg er glad for at jenter som deg (og f.eks. Weber, og kunnskapsriktrening) tar denne kampen nå, slik at når jeg selv får barn en eller annen gang så kan jeg forhåpentligvis ivareta trening som en interesse og prioritet uten å måtte rettferdiggjøre det som om jeg var den første i hele verden til å gjøre noe så “radikalt” og “egoistisk”.. Dessuten lurer jeg på om mødre med et sunt kosthold og en preferanse for fysisk aktivitet i større grad klarer å gi barna sine bedre vaner enn resten av befolkningen? Ref. generell folkehelse og økning i antall overvektige barn………… Fortsett å være deg og fortsett å blogge som du gjør, haters gonna hate 🙂

    3. E N I G! Det er liksom feil å jobbe for det man vil når det kommer til kropp. Det er en ting å tenke det man mener inne i hodet sitt, men med det å rakke ned på andre er IKKE GREIT! Jeg vet ikke hvor mange ganger folk har minnet meg på at jeg kommer til å bli feit den dagen jeg slutter å trene. Okei…. Tenker jeg. De har virkelig ikke mye å bruke energien sin på.

    4. Så enig! Er det noe jeg IKKE bryr meg om, så er det hvordan andre ser ut, det er ikke min sak. Jeg personlig er ikke så opptatt av trening, men vil føle meg vel i kroppen min, noe jeg gjør til tross for at jeg ikke har sixpack, og jeg velger jo selv om jeg skal gjøre noe med det om jeg ikke er fornøyd? Nå som jeg er gravid også, så har folk meninger om magen min. I starten var jeg veldig oppblåst, og fikk høre at jeg var ‘ganske stor til å være 16 uker bare’ og nå får jeg høre at jeg er ‘ganske liten til å være 7 mnd på vei’. Har heller ikke lagt på meg no særlig, og det føler jeg ikke jeg trenger bare fordi jeg er gravid? Kropper er så utrolig forskjellige. Det er ikke noe rett og gal mammakropp, og folk kan holde meningene sine for seg selv og fokusere på seg selv. Ikke bry seg om andre har strekkmerker, valker eller sixpack eller ikke.

    5. Hva med å slutte å bry seg om hva alle andre mener. Du har jo like sterke meninger om hva de mener… Og innlegget har så mye dobbeltmoral når du klarer å si folk har bade for mange og for få kilogram.. dvs du har ett ideal eller mening om hva enhver bør veie? Dette er jo like fornuftig som hele BMI er. Folk har vel mere sympati med deg. Når de sier det er greit at det vises på kroppen. For det gjør jo jammen det!
      Herregud for ett sutter. Og når du skal promotere deg selv, kropp og meninger. På dette som kalles Internett.. henger du litt etter om du i 2017 sitter å sutrer over at folk har andre meninger enn deg… haters gonna hate. Lord.

    6. Til dæ med kallenavn ” herregud”. Til å kritisere nora for å være dobbeltmoralsk burde du ta en titt i din egen kommentar. Haters gonna hate.. det har du jammen meg rett i;b

    7. Herregud: leste du innlegget? Kanskje du burde prøve engang til 🙂 Jeg skriver jo at folk skal få se ut akkurat som de vil for min del. Overvektig / undervektig har helsemyndighetene satt regler for, det går ikke etter mine idealer. Jeg synes kropp er topp uansett, så lenge innehaveren er happy 🙂

    8. Jeg er så enig 😏 nå har jeg ikke fått med meg kritikken du har fått, men d er helt på trynet. Og hvorfor u all verden skal d vises på kroppen at du har fått barn? Jeg har 3 barn jeg, og før nr 3 kom, som nå er 10 mnd,var jeg i mitt livs form. Har aldri vært så slank og sterk før, og der skal jeg tilbake. Jeg er ikke fornøyd med babykiloene og skal ha di av. Som du sier; er du fornøyd med det ekstra, heia deg,men vil du ha det av så er det like mye heia deg. Heia heia deg Nora… Du er et friskt pust i et samfunn som har gått for langt alle veier. Man skal ver fornøyd, men det må da være lov å ha et ønske om å forbedre seg selv? Fortsett slik du gjør kjære deg 😙 Hilsen @sillje

    9. Hvorfor bry seg så mye om hva andre måtte mene og ville med seg selv. Det er da hennes kropp og hennes liv. Vi må slutte å kritisere folk som ikke en gang angår oss. Hvis jeg vill sitte i sofan en onsdags kveld å se farmen å spise en pose chips så gjør jeg det, hvis jeg vil trene.3 dager i uken så gjør jeg det uten at noen andre treng å bry seg. Plager da ikke meg hva andre folk gjør. Hvorfor lese om andre hvis det plager deg sånn. Hvis vi ønsker å ta av noen kilo etter fødsel så er det flott det, man ønsker å gjøre det for sin egen del og ikke andres. Slutt og kritiser andre sine liv og leve måte. Det er nok av andre.viktigere ting som skjer i verden. Må man på død og liv rakke ned på noen så er det misunnelsen som har tatt deg…

    10. Helt enig med deg altså! Men så er jeg også for en sunn kropp… Jeg synes du ser fantastisk ut, og så klart legger de fleste på seg når det blir gravide og får barn, og at man da vil gjøre en innsats for å få “tilbake” kroppen sin er det nå ingenting galt med. Likevel synes jeg det er dumt med disse bloggerne (helene drage feks) og andre som helt klart er overvektige (som du sier, er helsemyndighetene som har satt disse “standardene”), og som fremdeles prøver å rettferdiggjøre det å være så stor. Såklart skal man være fornøyd med kroppen sin, men å veie 20-40 kg for mye er bare ikke sunt uansett hvordan man vrir og vender på det! Vær fornøyd mener jeg, men ikke prøv å rettferdiggjør og si det er helt greit at alle skal veie så mye, bare fordi du (ikke du, nora) veier 40 kg for mye fordi du er fornøyd med deg selv som overvektig…

    11. Jeg er helt enig med deg. Er 33 uker på vei og ELSKER den lille tassen som bor i magen min. Det jeg ikke elsker derimot er de foreløpige 12kg jeg har lagt på meg. Gleder meg til å kunne trene “normalt” igjen, da skal jeg sette meg nye mål med GOD samvittighet 💪🏼 🙂

    12. Men jeg synes ikke at du får mange negative meldinger her på bloggen din! Tvertimot synes jeg at det er litt rart at du ikke får flere negative meldinger fra ernæringseksperter da du tross alt promoterer et kosthold som er langt unna myndighetenes anbefalinger!!

    13. I disse tider med all normaliseringen av overvekt er det bra man har noen med rett fokus.
      Flere dør av overvekt enn av narkotika, alkohol og tobakk tilsammen hvert år.

    14. JOHANNE: langt unna? Det må du forklare nærmere 🙂 Jeg har litt mer protein i kostholdet på grunn av at jeg trener en del styrketrening, ellers er det rimelig likt så den må du nesten utdype 🙂

    15. Jeg skjønner hva du mener, men jeg blir faktisk litt provosert. Jeg har et barn på 2 år. jeg har trent hardt og spist sunt for å få vekk babykiloene siden minsten kom til. Nå har fått et mageheng som jeg må innse ikke forsvinner, uansett hva jeg gjør. Om jeg ikke legger meg under kniven, så vil jeg alltid ha det “arret” fra da jeg gikk gravid. Det kommer alltid til å vises at jeg har et barn. Og vet du hva, det er faktisk helt greit. Men når jeg leser sånne innlegg som dette så lurer jeg faktisk på om det ikke er det. “Hvorfor skal det vises at jeg har fått barn?”. For meg er det ikke et alternativ, det er et noe jeg må leve med.
      Jeg synes at kommentaren “elsk deg selv akkurat som du er”, er en fantastisk kommentar. Og en kommentar jeg ikke leser ofte nok. Du mener den er dratt for langt, jeg mener det er helt motsatt. Aldri før har ungdommer og voksne slitt så mye som i dag. kroppshysteriet den dag i dag er helt ut å kjører.. Men bra det fins noen som skal poengtere at de ikke bryr seg om hva andre gjør, så lenge mat og trening er hovedfokus i sitt eget liv. Seriøst…

    16. Hei :)!
      Nå er jeg en av de som ikke leser blogger til folk daglig siden jeg av en eller annen grunn ikke har interesse av hva folk jeg ikke kjenner driver med, men har forstått at mange bryr seg og mange leser. Og det er helt i orden. Vi har alle forskjellige interesser, og jeg skjønner at i mange tilfeller kan det være både inspirerende og lærerikt.
      Men du er ikke akkurat ett ekstremt tilfelle når det kommer til vekt, er du vel? Du skal ikke gjennom en ekstrem forvandling og gå ned fra sykelig overvekt.
      Du forstår vel det at lesergruppen din sikkert ikke kun er selvsikre damer fra 25-35 år. Nå er verden blitt sånn at de som er mest opptatt av sånne ting for tiden er gjerne i en mye lavere alder enn deg selv. Og de lar seg påvirke på helt feil måte og tror at alle MÅ være tynn i dag. Du ser jo tilsynelatende normal ut, så om du vil gå ned noen kilo så kan du vel gjøre det uten å si noe vel? Når slankehysteriet har tatt sånn av og i helt sinnsykt lav alder så må man kanskje gå så langt å droppe å skrive om det da. Jeg leser det du skriver og forstår du vil ned noen kg, helt i orden. Jeg begynner ikke på diett i morgen for det om. Ekstremt mange vil lese utdrag og se bilder, og det de sitter igjen med er at du ikke er tynn nok.
      Jeg er over 30 år og bryr meg veldig lite om hva som er ‘inn’ og ikke når det kommer til vekt. Jeg bryr meg heller ikke om bilder av andre og føler ikke noe påvirkningskraft verken sånn eller sånn. Men her har vi folk helt ned i 12 årsalderen, om ikke enda yngre som leser blogger. De finner tydligvis feil på seg selv uansett hvordan de ser ut. Og når de leser bloggen din og ser at du er vakker med en normal kropp, og du vil slanke deg så tror de at de er nødt å gjøre det også (Ja det har blitt så gale). For du er jo voksen og mener selv du har noen kg for mye. Gå ned noen kilo eller opp noen kilo for MIN del. Og du vet best selv hva som er best for deg. Men det som bekymrer meg er hvordan mange syke jenter/gutter tolker alt med slanking. Du har tydligvis greie på trening og kan definitivt komme med mange gode råd, jeg burde sikkert notere ned selv. Men husk på at de som leser blogger osv ikke alltid har ett helt sunt forhold til seg selv og veldig mange er ikke ferdig utviklet i hjernen sin enda (utifra dokumentert forskning er visst ikke hjernen ferdig utviklet før i 25 årsalderen). Det er vel kanskje derfor mange er kritisk og mener man burde gå til det steget og kanskje droppe å skrive om det. Fordi vi har så utrolig mange eksempler på folk som sluker alt av slanking og som har store problemer med seg selv. Blir litt på samme måte at folk må slutte å fikse på bildene sine. Jeg og du forstår når noe er redigert, men langt ifra alle klarer forstå det. Internett og bloggene er åpent for barn i en ganske lav alder. E du med? Du er ikke 120 kg og skal ikke gjennom en ekstrem forvandling. Ingen kritikk til deg sånn egentlig og du er vakker og dyktig. Ikke ta det ille opp og jeg er ingen hater. Men tja, slank deg og hold kjeft er vel kanskje ingen dum idé?! (Og ikke ta det personlig for jeg kjenner deg ikke i det hele tatt og jeg mener ikke å være negativ. Jeg gir bare en annen vinkel på saken sånn helt generelt).

    17. Var det ikke du som for en tid tilbake slettet et bilde fordi du synes du så feit ut?
      Og skrev en sak om det?!
      Vær så snill og stopp dette kropphysteriet! Beklager å si det, men du er med på å skape det!!!!

    18. Provosert: Det stemmer – for tre år siden. Heldigvis har jeg kommet en lang vei siden den gang 🙂 jeg synes selv jeg skaper alt annet enn kroppspress, og har derfor tenkt å fortsette med det jeg gjør 🙂

    19. Huff: ja, forbedre kroppen. Det er nemlig fullt mulig 🙂 du kan gjøre kroppen sterkere, hurtigere, mer fleksibel eller gå opp/ned i vekt alt etter hva du ønsker . Det kaller jeg å forbedre kroppen og heia alle som gjør det!

    20. Hei, kommentarer som lubbene damer er hot osv? Smaken er som ræva, husk det. Når det gjelder hva myndighetene anbefaler av kost, trur jeg man skal ta det like seriøst som anbefalingen om å kjøpe dieselbil for noen år siden, de har en helt annen agenda for å anbefale enn vi tror.De skal ta vare på et marked for brød og pottit;) Lykke til alle damer som jobber for en fit figur. Lov å være hot mor:)

    21. Vi lever i en verden der man ikke kan ytre noenting lenger. Uansett hva man sier så er det noen som føler seg støtt.
      Spør man noen om hvilket land man er fra kan dette oppfattes som rasisme.
      Gir man et kompliment kan det tas ille opp fordi man impliserer at vedkommende er avhengig av positive tilbakemeldinger for å klare seg.
      En syk syk verden…

    22. Har alltid lest bloggen din, og likt den veldig godt. Jeg fikk mye strekkmerker og har trent og spist sunt. Men huden strakk seg desverre for mye på magen. Og det får jeg ikke bort. Enig med.hun som skrev over her. Kjente det faktisk stakk litt i magen av å lese dette innlegget. Jeg kan ikke velge, på min kropp kan alle se at jeg har fått barn.

    23. Heia deg! herlig at du setter ord på akkurat dette! er så utrolig enig 🙂 Hvor utrolig irriterende det er å bli dømt fordi man er opptatt av helse og trening. Jeg møter dette også ofte i hverdagen. kan det være så vanskelig å heie på andre?

    24. Kroppen min ble helt ødelagt av svangerskapet. Jeg gikk opp latterlig mange kilo, fikk strekkmerker overalt, det så ut som jeg var angrepet av en tiger. Nå hater jeg kroppen min. Klarer ikke å gå ned i vekt, det er så vanskelig. Men jeg gir ikke opp. For disse kiloene skal av. Jeg vil være fornøyd med kroppen min. Jeg syns jeg fortjener det! Og jeg skal ta mageplastikk når jeg er ferdig med barn. Det får jeg masse pepper for av venninnene mine. Men de er tynne, har ingen strekkmerker eller noenting. Det et lett for de å si at jeg skal elske kroppen min liksom. Det syns jeg er dobbeltmoralsk. Jeg har en operasjon foran meg om en måneds tid, skal fjerne mandlene slik at jeg slipper å være så mye syk, og da kan jeg trene normalt igjen. Og det skal jeg søren meg gjøre! Jeg skal trene masse, spise sunt og gå ned i vekt, og jeg skal operere vekk den ekle huden på magen når jeg er ferdig med barn. Og det gjør jeg med god samvittighet for det er min kropp! Heier på deg Nora, syns du ser fantastisk ut! Men det er din kropp og visst faen skal du få lov til å bestemme over den;-)

    25. Lei maset: jeg har strekkmerker etter graviditeten, så det kommer alltid til å vises på meg også. Poenget var ikke de tingene man ikke kan få gjort noe med, for å legge seg under kniven er absolutt ikke noe jeg oppfordrer til. Det jeg prøver å si med innlegget er at hvis jeg ikke ønsker det skal vises mer enn nødvendig på MIN kropp, så må jeg få lov til å ønske det. Akkurat som det er helt greit at du har magehenget og som at jeg alltid vil ha stekkmerkene. Hovedfokuset i mitt liv er mannen, bikkja og bebisen – men det trenger jeg ikke eksponere mer enn nødvendig på bloggen. Nettopp fordi dette er en treningsblogg, og ikke en mammablogg 🙂

    26. Monicen Costa Del Holmefjord: tusen takk for fin og saklig kommentar selv om du er uenig. I utgangspunktet er vi enige også, for jeg skulle ønske at det ikke var nødvendig å si det. Men så er det jo nettopp poenget mitt at det nesten har blitt tabu å si at man ønsker å gjøre en endring med kroppen, og det synes jeg er så leit! Jeg er også fullstendig klar over at det finnes mange unge jenter i den andre enden, som sliter med kroppspress daglig. Likevel har vi aldri hatt så mange overvektige i Norge som i dag, og det ser ut som problemet øker. Da synes jeg det er viktig å få si at det er helt OK å si at man har lyst til å gå ned noen kilo, eller bare bli bedre trent. For at det skal være ugreit å si, det synes jeg blir for ille. Som jeg sa helt i starten også, takk for fin kommentar. Jeg tar alltid i mot andre sine synspunkt, selv om vi ikke alltid er enige 🙂

    27. Anonym: Har du lest dette innlegget som jeg postet? http://fitnessnora.blogg.no/1474411368_svar_p_sprsml_del_to.html

      Jeg har også strekkmerker, de kommer nok aldri til å forsvinne. Det er helt greit, så sånn sett vil det alltid vises på meg også. Hengepupper har jeg også fått, pluss at jeg fortsatt har store viker etter hårtapet. Det var ikke poenget med innlegget mitt, selv om jeg ser at jeg kunne ha formulert akkurat det bedre. Det jeg vil frem til er at om jeg vil endre de tingene jeg KAN endre på, så må jeg få lov til det uten å få tilbakemeldinger på det. Og det burde alle andre også få lov til 🙂 Håper stikket i magen forsvant, for dette innlegget var absolutt ikke rettet til oss med strekkmerker.

    28. Isa: Jeg er helt enig, man lever bare en gang og da skal du få lov til å ha den kroppen du ønsker deg. Jeg synes likevel det er leit å lese at du hater kroppen din, tenk på alt den har gjort og gjør for deg hver dag! Du har fått barn takket være kroppen din 🙂 Jeg heier på at du ønsker å gjøre en forandring fordi du ønsker det, men likevel håper jeg du kan tenke at du er glad i kroppen din samtidig. I forhold til mageplastikk tenker jeg akkurat det samme som jeg alltid gjør når det kommer til andre, gjør det du har lyst til. Prøv å se bort i fra det andre sier, for det er du som bestemmer over din kropp 🙂 Kanskje tenker du at du ikke trenger mageplastikk når du er ferdig med barn og kanskje gjør du det. Uansett håper jeg du klarer å være glad i kroppen din på veien, det har den fortjent! Og jammen skal du se at det er lettere å oppnå det du ønsker med kroppen når du er glad i den og spiller på lag med den også 🙂 Stor klem til deg!

    29. Jeg tror problemet er at folk forveksler god helse med godt utseende. For tro meg, jeg er klar over hvor viktig fysisk aktivitet og sunt kosthold er. Men naar folk begynner aa dra paa trening fordi de vil at andre skal synes de ser bra ut, saa er det ikke sunt lenger. Naar smaa jenter ser paa Victorias secret-modellene (eller bikinifitness-modeller for den sags skyld) og tenker at de vil se saann ut, saa har man liksom mistet hele poenget. Men det aa fronte turglede, verdsetting av aa naa nye styrkemaal osv, det er noe annet. Jeg synes det er veldig flott at du har valgt aa ikke snakke saa mye om vektnedgangen din paa bloggen. Selv om det er det som skaper klikk, har du heller valgt aa fronte det du tror paa- et sunt forhold til kropp og helse. Hvis folk har livsstilen din som inspirasjonskilde, synes jeg det er veldig fint. Men hvis de ser paa bilder av kroppen din og tenker at de vil spise det du spiser for aa se saann ut, trene de samme oevelsene for aa faa lik rumpe som deg osv, da har det skjedd noe feil. For vi er ulike mennesker med forskjellig genmateriale, saa vi vil aldri se ut som hverandre uansett… Det er bare aa proeve aa vaere fornoeyd med det man har, og behandle kroppen vaar bra, for det fortjener den!

    30. Er så enig i det du skriver. Er så lei av å få spørsmål når jeg takker nei til kake/godteri. Og folk slår seg ikke til ro med “for jeg ønsker å ta av litt”. Neida da skal de legge ut i det vie og breie pm at det trenger jeg da ikke osv. Kan man ikke bare svare “åja, så flott for deg!”. Og når folk sier “jammen du har jo fått barn” så svarer jeg som regel ” ja for 3 år siden, og andre damer hat flotte kropper, så hvorfor ikke jeg?”.
      Alt det her med å rakke ned på andre som ønsker å holde kroppen i form handler i bunn og grunn på at vedkommende selv ikke vil eller har viljestyrken til å gjøre det selv. Det er en grunn til at jeg ser ut som jeg gjør, nemlig at jeg ikke har gjort noe med det 😉

    31. Dette innlegget gir meg et inntrykk at du ikke helt ser hvor stort problemet egentlig er når det gjelder kroppspress.
      Folk blir så utrolig lett påvirket og selv om du synes kanskje du har for mye så ser kanskje mange en sterk og sprek kropp (det gjør jeg iallfall) som ikke behøver endring. Det fører kanskje til at folk ser på seg selv og tenker at de også må gjøre endringer selv om det ikke gjerne er behov for det.
      Du sier at folk skal ha meningene for seg selv men det samme gjelder bloggere, alt må vel ikke deles? Bloggere har en enorm innvirkning på leserene sine, om man vil det eller ikke. Synes da at man har litt ansvar som influencer.

    32. Jeg er helt enig med deg! Om alle heiet mer på hverandre, så tror jeg det ville bidratt til å fjerne presset mer totalt – for da hadde ulike valg blitt okei og man hadde sluppet problemet med å prøve å dytte alle inn i samme boks. Syntes det er flott at du fronter dette – folk må få lov å gjøre det som er riktig for seg! Det betyr jo ikke at man sier at andre burde gjøre det samme, så om andre velger å tolke det slik, så er det kanskje de som burde gå litt i seg selv. Er altfor mye jantelov her i Norge.

    33. Takk for dette inlegget og heia Nora!!!! Kan ikke alle bare slutte å bry seg så mye om alle andre men heller fokusere på seg selv og hva som gjør akkurat dem glad?

    34. Det er bra. Fortsett kampen så blir du nok kvitt mammakroppen snart. Ikke mye igjen på magen før man ikke ser at du har hatt barn engang!

    35. Herregud så mange folk som blir støtt av at noen ønsker å holde seg i form her inne! Tragisk å se hvor mange som blir butthurte, og som føler det stikker i magen fordi de selv har strekkmerker! Da har dere fader meg ikke skjønt en dritt av innlegget! Så er det noen her som velger å analysere innlegget ihjel (ja dere fikk vel 6 i norsk diktanalyse) til å mene noe helt annet enn det som er ment. Herregud! Skjerp dere! Stå på Nora, de negative tilbakemeldingene her er og blir latterlige.

    36. Flott innlegg! Ser du får noe kritikk, men da tror jeg ikke de forsto innlegget på samme måte som meg. Jeg har vært innom bloggen din en stund nå og jeg synes du fremmer gode verdier. Innleggene dine har fokus på sunn helse og livsstil. Tommel opp for deg og sunn fornuft!

    37. Hei Nora! Jeg ble så glad når jeg leste dette, fordi du satte ord på noe som jeg har tenkt på så lenge! Instagram er full av body positive poster, men egentlig teller der ikke for de som trener og står på! Jeg trener ikke, og har heller ikke en fit kropp. Men jeg har mistet 40 kg pga sykdom, og selv om det ikke var den beste måten å gå ned i vekt på, må jeg ærlig innrømme at en lettere kropp, gjør noe med selvtillit og selvfølelse 🙂 Hvorfor skal ikke de som står på og jobber beinhard, få lov til å være stolt av resultatene de får? Der forstår jeg bare ikke! Ja, man skal være glad i den kropp man har, men jeg tror flesteparten av de som står i front på sosiale medier når det kommer til love yourself, ikke er særlig fornøyd! Jeg heier på deg Nora, fordi du er ærlig, fordi du belyser tema som andre ikke tørr å skrive i frykt for en shit storm med negative tilbakemeldinger! Tusen takk! Klem fra meg 🙂

    38. Hei!
      jeg lurte på om du kunne komme med sånn type 10 ting du kan trene hjemme uten noe utstyr. Jeg har ei yoga matte, kan egentlig ingen treningsøvelser for å gjøre hjemme og blir helt lost i alle tingene som kommer opp på google. Jeg har ofte problemer med låst rygg, nakke og hodepine og lurer på om du har noen tips for det?

    39. Det finnes absolutt ikke noe argyment imot å ville komme seg i litt bedre form. Det å trene og ta vare på seg selv er helt innafor. Det er verre da man begynner å skal fikse på alt mulig med kirurgi det tipper over. Der kan bloggere som deg og andre jenter med mange lesere promotere sunne verdier 🙂

    40. Flott skrevet! Har selv fått kommentarer på det. Jeg gikk ned alle mine babykilo+litt til, men ønsker faktisk å gå ned enda litt mer fordi jeg har en mage som ser oppblåst ut hele tiden. Ellers er jeg normalvektig, men får kommentarer på at “du er jo normal” og “du trenger ikke gå ned mer” når jeg forteller at jeg går på lavkarbo. Synes det er så teit å si sånt når jeg oppriktig prøver å ha et sunt kosthold og holde meg nede i vekt og jeg i tillegg føler meg mye bedre. Føler ofte at vektnedgang må forsvares.

    41. Helt enig!!! Bra skrevet. Bruker mye tid på dette temaet selv da alle skal ha meninger om det jeg velger å gjøre med min kropp. Fokuser på deg selv og unn andre å gjør det de vil 🙂

    42. Tusen takk! Takk for at du skriver det så bra, så rett fram, og ikke går rundt grøten! Deilig at du ikke bryr deg om hva andre mener. Fortsett, stå på!

    43. Jeg heier på deg! Du har alltid fremstått som jordnær og veldig komfortabel i ditt eget skinn:) Det er bare fantastisk at du vil forbedre deg selv. En sunn kropp er bare å misunne. Jeg har ikke født et barn enda engang og sliter med treningsmotivasjonen. Men jeg har hvert fall holdt meg sukkerfri for helsens skyld:) Fortsett med samme innstilling og holdning. Digger deg!

    44. HAAAAAALEEEEELUUUUJA og TAKK skal du ha! Kunne ikke sagt det bedre selv! Åååå, du fortjener applaus!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg