Svigaranti

Innlegget inneholder sponsede lenker

Følelsen etter ei treningsøkt altså, den er det så lite som slår! I Jeg trener stor sett fullkroppsøkter nå om dagen, men i dag kjørte jeg litt ekstra på bein. Noen av øvelsene tenkte jeg å dele med dere, og jeg håper dere tester de ut. Dette er nemlig panserøvelser, som garantert kommer til å svi. Ettbeins lårcurl og glutebride på ball er favoritter hos meg, og får virkelig fyr på både bakside lår og rumpe. Lårcurl starter slik dere ser på det øverste bildet, før du strekker foten helt ut samtidig som du holder hofta oppe. Det samme gjelder når du trekker beinet til deg igjen, hofta skal holdes oppe under hele øvelsen. Det er nemlig det som gjør den så tung!  Glutebridge er tung den og, start med rumpa i bakken og det ene beinet på ballen. Trykk fra med hælen og løft hoften så høyt du klarer, da skal det svi godt i rumpa! Jeg kjørte først 12 reps på hver fot på lårcurl, før 15 reps på glutebridge.

Tights fra Reebok / genser fra Craft / alt av treningsutstyr fra Abilica



Det ble ikke bare bein, jeg fikk inn litt kjerne og! Denne øvelsen var det ei på jobb som viste meg, og hun fikk det til å se så lett ut. Jeg kan garantere at den er alt annet enn lett, men det er en veldig morsom øvelse. Ta ei vektskive, sett den på høykant og bruk den som et ab-wheel. Det vil si at du står oppreist samtidig som du lener deg mot vektskiven. Trill vektskiven fremover, samtidig som hele kroppen blir med. Jobb deg så langt frem du klarer, før du triller deg tilbake til startposisjon. Dette krever utrolig mye av kjernen, og jeg skal virkelig jobbe for å komme meg enda lengre ned. Her er det viktig at du retter ut kroppen samtidig som du triller fremover, slik at magemusklene får seg en skikkelig omgang.

 

Etter knebøy og strake markløft og øvelsene på ball dere så øverst i innlegget bestemte jeg meg for å ta ut alt beina hadde igjen. Hoppende hipthrust har jeg vist dere før, men denne varianten er forhåpentligvis ny for mange av dere. Øvelsen starter på vanlig måte, men med en step/benk plassert rett foran det fremste benet. Gå så dypt ned du klarer før du hopper direkte opp på steppen foran. Har du god spenst kan du også velge å ha en høyere step enn det jeg bruker, evt bruke en benk. Det kan være lurt å prøve seg litt frem, og øke høyden gradvis. Denne har blitt en ny elsk/hat øvelse, men kanskje mest elsk. Vil dere se video av øvelsen kan dere se den på snap. Videoblogging er jeg dessverre ikke så god på, så det meste av videoer vil komme der. Noramathisen er brukernavnet 🙂


Det var dagens øvelser med svigaranti, jeg står virkelig inne for den garantien. Test de gjerne ut og fortell meg hva dere synes, jeg mener utvilsomt at denne økta har gjort meg fortjent til litt ekstra smågodt i kveld ♥

5 kommentarer
    1. Hei Nora! Slike innlegg inspirerer! 🙂 Jeg lurer bare på, siden du har hjemmegym, om du kunne lage et innlegg om hvilket treningsutstyr det kan være lurt å skaffe for oss som ikke har plass til eget rom med vektstang og div, men som bare trener litt hjemme på stuegulvet, om du skjønner hva jeg mener? Altså div utstyr man får trent mye med:-)

    2. Hei! Enig med Astrid over her, inspirerende innlegg 😊 Jeg lurer også på, som hun, om du kan lage et innlegg om hvilket utstyr som er greit å ha for oss uten mulighet for eget treningsrom hjemme?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg