Gulrotrundstykker med cottage cheese

Hei dere! I dag tenkte jeg å tipse om en utrolig god oppskrift på rundstykker som er fulle av næring. Enkle er de også, og inneholder havre, gulrot og cottage cheese. For å lage rundstykkene trenger du følgende ingredienser:

1 dl havregryn ♥ 1 dl havremel ♥ 0,5 sammalt hvete grov ♥ 0,5 dl vann

2 egg ♥ 2 gulrøtter ♥ 200 g cottage cheese ♥ 1 ts salt ♥ 1 t bakepulver

Bland alle de tørre ingrediensene før du tilsetter resten. Gulrøttene raspes, og røres godt inn i deigen. Form til seks like store rundstykker, og fordel på et stekebrett. Sett inn i ovnen på 180 grader i 60 minutter, det er lenge å vente men jeg lover at det er verdt det! La de avkjøle seg på rist før du topper med favorittpålegget ditt, jeg valgte selvfølgelig brunost. Ingenting slår nystekte rundstykker med brunost i mine øyne! 



Ha en fortsatt nydelig torsdag ♥

6 kommentarer
    1. Hei! Skal vi ha 2 dl havregryn? 😉 hihi. Elsker bloggen – og oppskrifter som passer alle, selv meg som ikke er flink på kjøkkenet! 🙂

    2. Å, de så fantastisk gode ut! Er det forresten en grunn til at steketiden er så mye lenger på disse enn på for eksempel enkle cc-rundstykker?

    3. Maria: kombinasjonen med gulrot gjør at de trenger mer tid 🙂 dette er første gangen jeg lager de, skal teste med høyere temperatur neste gang for å se om det gir bedre resultat 🙂

    4. Etter du var hos frisøren, elsker jeg håret ditt! Er det ombre du har farget det som? Du passer det så godt, altså!:)
      Ønsker deg og dine er fin helg.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg