Big mama

Denne søndagsøkta ble virkelig brutal, sånn er det når jeg velger å takke ja til å bli med Allan på Crossfit Trondheim. Økta var ikke bare brutal, den var kjempegøy også og jeg kjenner faktisk at jeg er støl allerede her jeg sitter i sofaen. Vi varmet opp med wallballs, totalt 200 repetisjoner som vi var tre om å gjennomføre. Det vil si at det ble omtrent 67 repetisjoner på hver, og allerede her kunne jeg kjenne at jeg var sliten!

Etter oppvarmingen satte vi i gang med selve økta, som heter Big Mama. Jeg klarer ikke handstand pushups, så jeg tok de på boks i stedet. Dere ser bilder av både min og Allan sin riktige versjon under, så kan dere teste selv hva dere får til! Clean squats har jeg ikke gjort så alt for mye av, så her har jeg litt å gå på i forhold til teknikk. Men likevel gikk det overraskende greit, selv om lårene mine er helt ødelagte nå. Jeg tok 1 handstand pushup, 2 squat cleans og 3 burpees, før det var nestemann sin tur til å gjennomføre Direkte etterpå var det sistemann sin tur, før det var meg igjen. I starten føltes de  greit ut, men etter hvert kjentes pausene veldig korte ut! Vi gjennomførte nemlig 100 (!) runder til sammen, og jeg så stjerner de siste rundene. Men jeg fullførte med stil, og storfornøyd med egen innsats. Det er alltid gøy å trene på andre måter enn jeg er vant til, selv om kroppen blir litt mørbanket av det!



Etter de 100 rundene måtte vi også gjennomføre 50 bicepscurls hver, så det er ikke rart jeg er støl både her og der! Nå er det masse mat og en episode Vikings før jeg skal legge meg på lading til ei ny treningsuke. God natt alle ♥

10 kommentarer
    1. Fra en mamma til en annen: hvordan gikk du fram for å få ned gravidkiloene etter endt graviditet? Jenta mi er straks 8 uker nå, og jeg har ca 7 kg jeg ønsker å gå ned i første omgang. Skulle gjerne tatt tak og gått ned raskt (1 kg i uka), men siden jeg fullammer så skal man jo ta det rolig. Er også redd for det med gifstoffer som går over i morsmelka. Hva tenker du rundt det med giftstoffer, og hvordan har du gått fram for en sunn vektnedgang? Takknemlig for svar 🙂

    2. Hei! Det er jo så deilig å trene, men jeg får strekk med en gang. Kan du fortelle, hvis du har greie på det, hvordan man skal trene for ikke å få det?

    3. Anonym: Mange kjente crossfit-økter har et navn 🙂 Akkurat hvorfor de heter det de heter vet jeg ikke, men mange har damenavn etc. , og denne heter Big Mama 🙂

    4. Marit: helt ærlig har jeg ikke gjort noe spesielt. Jeg har spist som normalt, og trent meg sakte men sikkert opp. Jeg har ikke stresset med noen ting, men latt ting gå veldig av seg selv. Jeg ble mye mer sulten av å amme, så da spiste jeg mer også. Kroppen styrer ting veldig greit selv la jeg fort merke til. Så med et godt kosthold, trilleturer og gradvis styrketrening kommer du dit du vil du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg