Julecookies

Fra sukker i går til en sunnere oppskrift i dag, det er virkelig balanse for min del. For selv om sukker ikke er farlig, så er det selvfølgelig ikke sånn at jeg oppfordrer til et kosthold med mye sukker i. Men jeg vet at det er mange der ute som meg, som gjerne liker å spise søte ting i løpet av uken også. Da er sunnere oppskrifter midt i blinken, og ikke minst nå i desember hvor det fort blir litt ekstra kos. Disse kjeksene ser kanskje ikke så fancy ut, men de har en helt fantastisk konsistens og smak av jul!  Anbefales virkelig, og for å lage de trenger du:

2 toppede ss mandelmel2 egg 1 dl vann 2 ss yaconsirup

3 ss sukrin gold1/2 ts hver av nellik, kanel og ingefær 1 ts bakepulver

Pisk først sammen egg og sukrin gold, før du tilsetter resten av ingrediensene. Rør godt sammen, bruk to spiseskjeer for å forme kjeks på bakepapir. Stekes midt i ovnen på 175 grader i 15-20 minutter. Jeg fikk 12 kjeks av denne oppskriften, og de ble fort borte! Med en nydelig smak som virkelig minner om pepperkaker får du cookies som er sprø utenpå og mye inni. Så gode at jeg må bake enda en runde i kveld, så jeg har noe kose meg med i dagene fremover. Ha en nydelig tredje søndag i advent alle ♥



8 kommentarer
    1. Du er klar over at du i samme innlegg skriver at alle kjeksene ble spist opp og samtidig at du skal kose deg med dem de neste dagene?

    2. Therese: Det gååår så fort i svingene noen ganger at jeg ikke klarer å skrive alt jeg tenker alltid 😛 Det skulle stå at jeg skulle bake enda en gang i kveld, så jeg har til de neste dagene. Takk for at du sier i fra 🙂 🙂

    3. Er du sikker på at dette er riktige forhold? Jeg prøvde å lage det, men den ble bare en ekstremt tynn røre, umulig å lage kjeks av.. :/

    4. Hei. Lurer på det samme som Siril. Holdt igjen på vannet, men måtte likevel bruke en del ekstra mandelmel for å unngå flytende røre. Når du skriver at man skal forme kjeks ved å bruke to spiseskjeer så virker det som om røra skal være litt tykk…

    5. Siril Jacobsen: jeg har notert ned akkurat dette, noterer alltid når jeg lager nye oppskrifter. Og dette er det jeg har notert ned, men ser kanskje ut som jeg har klart å notere feil! Dere er jo to som har fått vannete røre nå, så jeg må lage de en gang til og korrigere oppskriften 🙂 Supert at dere gir tilbakemelding, så får jeg bare beklage. Kan ikke skylde på ammetåka en gang, så jeg har ingen unnskyldning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg