Stigetrening og kostholdsseminar

Etter mange timer på rumpa i dag var jeg nødt til å få meg ei kjapp treningsøkt. Jeg er nemlig ikke skapt for å sitte i ro lenge av gangen, jeg blir så fort rastløs! Jeg hadde ikke så god tid og måtte være effektiv, da passet det godt med stigetrening! Det ble høy intensitet og høy puls i omtrent 30 minutter, og det var nok trening denne torsdagen. Den første øvelsen var brede til smale knebøy, hvor jeg hopper inn/ut for hver repetisjon.



Brede til smale pushups mellom trinnene synes jeg var utrolig tungt, så det skal jeg trene mer på. I tillegg tok jeg burpees frem og tilbake over stigen, på samme måte man tar burpees over stang. Det var de tre øvelsene jeg kjørte, ta de gjerne rett etter hverandre så mange runder du orker/har tid til. Jeg lover høy puls!


Dette var en rask og morsom økt, perfekt etter en dag uten noe særlig med aktivitet. Grunnen til at jeg satt på rumpa var derimot god, jeg var nemlig på kostholdsseminar gjennom Opplysningskontoret for melk. Det var utrolig interessant, med gode foredragsholdere og aktuelle tema. Jeg er alltid ivrig på ny kunnskap, og slike foredrag som dette er gull å ta med seg. Martin Norum og Therese Fostervold Mathisen sine foredrag kan dere streame på Melk.no sine Facebook-sider her. Jeg snek meg selvølgelig til et bilde, og til masse deilige meieriprodukter på vei hjem. Jeg e-l-s-k-e-r ost og sjokomelk, så det passet midt i blinken for denne jenta!


Nå sitter jeg godt nedsunket sofaen klar for siste episode av Frikjent,og har ingen planer om å røre meg resten av kvelden. Hva har dere trent i dag?

8 kommentarer
    1. Liker veldig godt å følge med på tipsene dine om både trening og kosthold! Synes det er flott at du legger ut bilder av øvelsene, passer bra for meg som ikke kan navnene på de forskjellige øvelsene du gjør. Så, hva er burpees? 😊😊😊

    2. Mari: så herlig å høre 🙂 Burpees er en super øvelse, men litt vanskelig å ta bilder av da den går i så mange deler. Så her vil jeg faktisk anbefale deg et kjapt youtubesøk, det er det letteste! Utrolig bra øvelse, så den bør du teste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg