Ny treningsmotivasjon

Jeg elsker å teste nye ulike måter å trene på, og dette med å trene sammen er så gøy! Jeg har faktisk ikke tenkt over hvor mye det går an å trene sammen med en venn, helt uten vekter eller treningsutstyr. Det er jo så mye gøy som kan gjøres med egen kroppsvekt hvis man bare vet hvordan! Jeg har kjøpt boka til Lasse Tufte og Funkygine som dere finner her, og den er sprekkfull av morsomme parøvelser. Det som er så fint er at det er alt fra enkle til avanserte øvelser, så håper jeg å mestre de fleste med tiden! I dag trente jeg noen av øvelsene sammen med mine gode venninne Siri, og jeg storkosa meg selv om øvelsene var tunge. Vi kjørte rygghev først, og i stedet for å skrive en lang forklaring tenkte jeg heller bare å vise dere bilder av øvelsen:

Tights fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)


Det som er fint med alle øvelsene her er at man får trent i begge posisjonene, og kjører annenhver gang. Den neste øvelsen vi tok var at den ene står i planke, mens den andre kjører pike pushups over. Her synes jeg uten tvil det var tyngst å kjøre pike puships, skuldrene fikk virkelig jobbe!


 

Situps ble plutselig mye morsommere også, når det kan gjennomføres som dere ser under. Det var faktisk vanskelig å holde seg på alle fire når Siri kom helt bak, og jeg kjente det virkelig i magen også her. Kjør alle øvelsene vekselsvis, og ta gjerne så mange repetisjoner dere klarer!


Det som er ekstra gøy er at kjæresten min, som egentlig ikke er noe fan av styrketrening også synes denne formen for trening er morsom. Endelig har jeg funnet noe vi kan trene sammen, etter å ha prøvd i flere år. Hvem vet, kanskje noen av dere der ute får med kjæresten eller en venn på disse øvelsene i kveld også?

4 kommentarer
    1. Oj, det så veldig tungt ut, men effektivt! 😀
      Bare jeg kunne hatt en treningspartner og ikke minst selvdisiplin nok og motivasjonen til det, men ikke så lett når man ikke vet noe om verken trening eller kosthold, men dere så sporty ut! 😀 stå på

    2. Hadde jeg prøvd dette sammen med “kjæresten” jeg har hatt i en mannsalder, hadde jeg kollapset… Hi, hi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg