Syk mann-smoothie

Mannen i huset har fått spysyken, og er det noe jeg ikke ønsker meg så er det å bli smittet. Derfor prøver jeg å ruste kroppen så godt som mulig mot sykdom, og laget derfor en stor smoothie til lunsj. Frukt og bær inneholder en hel drøss med vitaminer og antioksidanter som hjelper immunforsvaret, derfor er de helt perfekte på denne tiden av året. Denne varianten ble frisk, fantastisk god og kremete i konstistensen. For å lage denne smoothien trenger du:

2 bananer ♥ 2 persimon ♥ 1/2 mango ♥ 1/2 ananas ♥ 200 g vaniljeyoghurt

Mos alt godt sammen i blender eller med stavmikser. Jeg tok også ut en liten del av den moste frukten og erstattet yoghurt med kokosmelk, og ga den smoothien til Ulrik. Han synes den var kjempegod, men jeg synes helt ærlig varianten med vaniljeyoghurt smakte best. Gjerne topp med litt raspet mørk sjokolade og blåbær for ekstra smak, og ikke minst ekstra antioksidanter!



Så god og så enkel! Et annet enkelt tips for å unngå sykdom er å få nok søvn, og unngå stress. Klarer du det slipper du forhåpentligvis unna sykdom denne høsten ♥

4 kommentarer
    1. maiken: hvis man først har fått den hjelper det ikke nei 🙂 men å styrke immunforsvaret kan forhåpentligvis gjøre meg bedre rustet til å stå i mot 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg