Havrekjeks med sjokolade & gojibær

Hei dere! Jeg skulle egentlig poste en meat free monday oppskrift til dere i dag, men det å lage nye retter går ikke alltid etter planen. Oppskriften ble helt forferdelig, og absolutt ikke noe jeg har lyst til å dele her på bloggen. Derfor får dere sunnere kjeks i stedet for,

2 ss smør ♥ 1 dl sukrin gold ♥  3 egg ♥  3 dl havremel ♥ 1 dl havregryn

1 dl vann ♥ 1 ss bakepulver ♥ sukkerfri sjokolade ♥  valnøtter ♥ gojibær

Smelt smør i en liten kasserolle, og når smøret har smeltet tilsettes sukrinet. Rør det godt sammen før du heller i vannet . Pisk egg i en bolle, og tilsett smørblandingen. Deretter tilsetter du alt det tørre, og blander alt godt sammen. Jeg brukte ca 60 gram sukkerfri sjokolade, en håndfull valnøtter og gojibær i mine kjeks. Del de opp i passende biter og godt inn i den ferdige røren. Her kan du selvsagt velge å putte andre ting i kjeksene, pistasjnøtter, cashewnøtter, rosiner eller hva enn du måtte ønske. Uansett synes jeg alltid kjeks smaker bedre når de har biter som gir tyggemotstand. Fordel røren med to spiseskjeer på et stekebrett, jeg fikk ni store kjeks av denne oppskriften. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20-25 minutter, og la kjeksene avkjøles på rist.



Ikke verst å starte uken med kjeks, mandagskos på sitt beste ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg