Alt er bedre når man gjør det sammen

Jeg som pleier å elske mandagsøkter var faktisk ikke supermotivert for å trene i dag. Likevel kjente jeg at både kroppen og hodet ville ha godt av ei økt, så jeg og Mari bestemte oss for å trene sammen. Det er så mye lettere å gjennomføre når man er to, og spesielt om man legger en litt annen vri på økta. Vi brukte bare hverandre som vekt i dag, og fikk likevel kjent på hvor tungt det kan være! På HIT The Gym har vi egne gruppetimer som heter TrenSammen, og det er nettopp disse timene vi ble inspirert av i dag. Vi fikk knipset bilder av noen av øvelsene, som kanskje dere der hjemme kan teste ut i stua også. Øvelsen under var utrolig tung for magen, men likevel morsom å gjennomføre. Strekk ut motsatt arm og bein, før dere går tilbake til midtposisjon og gjentar på den andre siden. Her er det viktig å stole på hverandre, og å ha full kontroll på kjernen under hele øvelsen!


Neste øvelse er litt enklere, her går du fra en dyp knebøy direkte opp i skulderpress med partnerens bein i hendene under hele øvelsen. Selv om den er enklere å gjennomføre blir den fort grisetung for begge to etter noen repetisjoner.

Øvelsen under er også superbra for magen, og veldig morsom å gjennomføre sammen. Vi ble både svette og slitne samtidig som latteren satt løst under treningen i dag, og jeg kjente at jeg nesten boblet over av treningsglede etterpå. Det er jo så gøy å gjøre ting sammen, og ikke minst det å mestre helt nye ting sammen med andre mennesker. Har du ikke prøvd denne typen trening før så få med deg en venn/kjæreste/barn og test det ut, dette er nemlig for gøy til å la det være!

For de av dere som bor i Trondheim er det bare å stikke innom senteret for en prøvetime. Og for alle dere andre kan jeg gjerne komme med flere tips til øvelser man kan gjøre sammen, skrik bare ut i kommentarfeltet om dette er noe dere ønsker dere ♥

5 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg blir veldig inspisert av bloggen din og leser den daglig. Jeg er selv mor og har trent aktivt siden jeg var barn. Jeg ble gravid i ung alder. og hadde tre tette graviditeter I alle svangerskapene fikk jeg ikke trene. Fikk nesten ikke bevege meg i fare for å miste. Men da la kiloene seg fort på og jeg bikket fra å være 60kg-100kg.Selvildet mitt var på bunn og jeg var skuffet over at jeg har latt det gå så langt. Nå har jeg startet å trene igjen. Jeg er nede på 80kg nå. Det er bra med 20 kg ned. Men nå har det stoppet helt opp. Jeg trener kondisjon og styrke. Noen ganger har man bare lyst til å legge seg ned og slutte. Men fader heller! Dette skal jeg klare! 🙂 Har du noen forslag til å få bort svangerskapsfettet og få strammet opp magen igjen?
      Super blogg! Du må aldri slutte å skrive! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg