Fredagsfølelsen

Det er så lite som slår følelsen av en god treningsøkt på en fredag, det markerer virkelig at helgen er i gang! Som regel er det lite folk på senteret en fredagsettermiddag også, og det er godt å ha hele lekeplassen for seg selv. Nå har jeg kommet til økt 27 av 40 i min egen utfordring allerede, så den var kanskje litt for lett. Men selv om den kanskje var enkel er utfordringer morsomme likevel, og den skal selvfølgelig fullføres med stil! Dagens økt var ei fullkroppsøkt som vanlig, og jeg var ikke helt i humør til tradisjonell styrketrening. Derfor brukte prowler, strikk og kasser i stedet, og fikk ei god økt. En av mine favorittøvelser for magen er pallofpress, den er helt super å kjøre med stikker som er festet både i topp og bunn. 

Både pushups og roing i slynge er fine øvelser, og i begge kan du justere vanskelighetsgraden. Jo mer horisontalt du ligger jo tyngre vil roingen bli. Det samme gjelder i pushups, for ekstra tyngde kan du også velge å sette beina på en kasse.

Stepups og boxjumps på kasse ble beinøvelsene mine, sammen med flere runder på prowleren. Kombinert ble dette ei herlig fullkroppsøkt, som var morsom og akkurat det jeg trengte denne fredagen. Det ble ikke det jeg hadde tenkt, men trening skal være lystbetont og gøy. Med mindre du er toppidrettsutøver er det faktisk ikke krise om du dropper ei planlagt økt og gjør noe annet i stedet. Jeg er så fan av variert trening, det er nemlig godt for både kroppen og hjernen! Med det ønsker jeg dere en hoppende god helg ♥


 

7 kommentarer
    1. Fy fader så bra du ser ut!! Virkelig en inspirasjon! Håper du ser selv hvor langt du har kommet etter fødselen og hvor flott du ser ut:) Tusen takk for en fantastisk blogg med variert innhold:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg