Alt du trenger er en benk

God morgen! Dette blogginnlegget skulle jeg poste i går, alt var ferdigskrevet og jeg var bombesikker på at jeg hadde trykt på “publiser.” Det hadde jeg altså ikke gjort, og nå kan jeg ikke skylde på ammetåka lenger heller. Uansett, jeg tenkte jeg skulle komme med litt tips til utetrening til dere. Jeg vet nemlig at mange dropper utendørstrening når det blir litt kaldere ute, men det er det ikke noe behov for. Om bakken er våt trenger du bare en benk eller et bord, og du kan virkelig komme langt! Jeg fikk kjørt ei miniøkt ute i går, som jeg tenkte å dele med dere.

Ettbeins hipthrust er en av favorittøvelsene mine for rumpa, den er så tung! Ta 10-20 repetisjoner per bein før du bytter, og sørg for å press hofta helt opp.

Ullgenser fra Kari Traa / tights (-25%) fra 2XU (sponsede lenker)


Klatreplanke er en finfin mageøvelse, her starter du i pushups-posisjon før du senker den ene albuen ned. Deretter senkes også den andre albuen før du klatrer opp igjen motsatt vei. En tung om morsom variant på planken! En full repetisjon er fra topp til bunn, gjenta 8-10 slike repetisjoner.

Bulgarske utfall er hat/elsk for mange, men øvelsen er for fin til å unngås. Stram kjernen under øvelsen og hold overkroppen oppreist, før du senker ned og presser deg opp igjen. Utfør gjerne 15-20 repetisjoner per bein.

Sist men ikke minst – pushups! Utfør gjerne mot en benk hvis bakken er våt, eller du synes vanlige pushups er for tunge. Denne varianten er nemlig litt enklere enn flate pushups. Gjenta 10-15 repetisjoner. Disse fore øvelsene trener store deler av kroppen, bare med en benk! Gjør øvelsene som en sirkel, og gjenta sirkelen 4-5 runder. Da skal du ha fått en god treningsøkt!

Ha en sporty torsdag alle sammen!

7 kommentarer
    1. Evig inspirasjon her inne, takk for treningsgleden du viser! 🙂 ps. har nominert deg til Vixen Awards i treningskategorien 🙂 Fristen går ut i dag..

    2. Hei Nora!
      Jeg har lest bloggen din helt siden starten og har aldri lagt igjen en eneste kommentar.. Men nå tenkte jeg det var på tide!
      Jeg ville bare si at jeg setter så utrolig pris på bloggen din! Du virker til å være akkurat deg selv, den er lite tilgjort, den er inspirerende og ærlig! Vi har vært synkroniserte når det kommer til graviditet, og også ut i jobb igjen.. Og vi har samme stilling men jeg er i en helt annen kjede 🙂 Derfor har det vært ekstra fint å stikke innom bloggen din og se at vi også har hatt mange av de samme utfordringene og tankene, spesielt rundt graviditeten og alle kiloene som fulgte med der..
      Håper du fortsetter å blogge i mange år fremover 🙂
      Veldig mange av bloggene jeg leser nå har blitt så reklamebaserte, tilgjorte og like fra dag til dag… Din blogg skiller seg ut, til det positive, syntes jeg 🙂
      Klem fra en veldig fornøyd leser 🙂

    3. Du har en inpirerende og frisk blogg. 🙂 Frøyværing er du også. Ta gjerne en tur innom bloggen min om du vil.

    4. Veldig enig i det med reklame på blogger, H. De er blitt veldig like, kyniske liksom og lite spennende. Annerledes her inne 🙂

    5. Pia: TAKK 🙂 Dette blir jeg glad for å lese, jeg sier nei til de aller fleste som kommer med ønske om å reklamere på bloggen nettopp pga det du sier. Jeg ønsker å spre treningsglede og motivasjon – ikke mest mulig reklame. Det er det aller viktigste for meg, og da blir jeg så glad når jeg hører at dere synes bloggen min skiller seg ut på det punktet 🙂

    6. H: Så utrolig hyggelig av deg! Denne kommentaren ble jeg veldig glad for å lese 🙂 Hurra for senterleder-mammaer som står på både på hjemmebane og på jobb. Nesten så jeg skulle ønske at du også hadde en blogg slik at jeg kunne se hvordan noen i samme situasjon har det også 😀

      Tusen takk for fine ord om bloggen, og takk for denne kommentaren 🙂 Ha en super mandag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg