Saftige sjokolademuffins

Det er lillelørdag, og jeg griper enhver anledning for å lage noe skikkelig godt. I dag jobber jeg sent, og med alt for god tid på morgenen uten en baby å kose med ble det muffinsbaking. Selvfølgelig sunne, og de ble utrolig saftige. For å lage disse treger du:

4 egg ♥ 4 ss sukrin gold ♥ 3 ss havremel ♥  2 ss kokosmel ♥ en halv avocado 

2 ss kakopulver ♥1 ss yacon sirup ♥ 1 ts bakepulver en skvett melk

Pisk egg og sukrin gold godt sammen. Mos avocado med en stavmikser slik at den blir fri for klumper, og tilsett i røra sammen med resten av ingrediensene. Fordel røra i små muffinsformer, jeg fikk totalt ni muffins av denne oppskriften. Sett inn i ovnen på 180 i omtrent 15 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Jeg brukte enkelt og greit Philadelphia light med sjokoladesmak som glasur, før jeg fordelte litt mørk sjokolade og peanøtter over som topping. Så gode, og så fulle av gode næringsstoffer. Helt perfekt på en lille lørdag! 




Nå skal jeg komme meg på jobb, ha en nydelig onsdag alle sammen ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg