Lørdagsmuffins

Hei dere! Det kom ikke noe oppdatering fra denne kanten i går, fordi jeg var for opptatt med å kose ihjel guttene mine. Nå som samboeren har tatt pappaperm benyttet han anledningen til å ta en tur til Spania med Ulrik, og jeg er hjemme alene. De dro hjemmefra rundt klokka 11 i dag, og det føles allerede ut som en evighet. Jeg gråt og gråt da de dro, jeg vet jo at de kommer til å ha det supert men likevel føles det helt forferdelig. Neste gang skal jeg ta meg ferie å bli med de! Uansett, det er helg og jeg tenkte å komme med litt matinspirasjon til dere igjen. Muffins finnes i mange former og fasonger, og også med helt forskjellig næringsinnhold. Her kommer derfor en oppskrift på saftige matmuffins med havregryn, ost, skinke og mozarella. For å lage de trenger du:

4 egg ♥ 4 dl havregryn ♥ 300 g mager kesam ♥ 200 g skinke ♥ 150 g mozarella

1 avocado ♥1 kinesisk hvitløk ♥ 1/2 purre ♥ 1/2 paprika ♥ salt, pepper og litt chilli

Pisk eggene lett i en bolle, før du tilsetter havregryn, krydder og mager kesam. Rør alt godt sammen slik at du får en jevn røre. Kutt opp grønnsaker, skjær opp skinken i biter, press hvitløk og hell det over i røra. Tilslutt tilsetter du osten, og rører alt godt sammen før du fordeler i store muffinsformer. Jeg brukte silikonformer, som absolutt anfales å bruke. Sett i ovnen på 225 grader i 20-25 minutter – til muffinsene er gyldne og gjennomstekte. La de avkjøle seg litt på rist før du spiser de, selv om det er vanskelig å la de stå. De smaker utrolig godt kalde også, så de kan fint oppbevares i kjøleskapet og bli tatt med som lunsj dagen etter. Jeg fikk totalt 12 muffins av denne oppskriften, og nå som jeg er hjemme alene holder det i mange dager!




Ha en fantastisk lørdagskveld alle sammen, med eller uten muffins ♥

12 kommentarer
    1. Ååå, det hadde jeg aldri klart :p Hvor lenge blir de borte? Jeg var borte fra babyen min to timer idag og synes det var kjempevanskelig! :O Hun er også født 28.02, men jeg har heldigvis permisjon til hun er over 1år

    2. Catrine: de blir borte ei hel uke! hadde ikke spesielt lyst til at de skulle dra jeg heller, men jeg kan faktisk ikke være så festbrems at jeg sier nei. Jeg vet jo at de kommer til å ha det fint, så får jeg drukne meg selv i jobb denne uka sånn at tiden går fort!

    3. hvorfor er det greit at menn tar pappaperm, men ikke at de reiser på ferie med eget barn? Menn i dag er likestilte på en helt annen måte. Jeg ville heller ikke nektet min mann og reise bort med datteren vår om han ønsket det.
      Når det gjelder amming er det noe man velger selv og ikke noe mammapolitiet trenger og blande seg i.
      Ulrik ser lykkelig ut på alle bilder- så tviler på at han lider noen nød 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg