Gulrot- og søtpotetsuppe

Varm suppe hører høsten til, og dette er den aller beste suppen jeg vet av. Den smaker helt alltid helt fantastisk, men kanskje ekstra godt på dager med vond hals. Jeg har postet oppskriften før, men en god ting kan aldri gjentas for ofte. Det dere trenger for å lage denne suppen er:

400 g gulrot ♥ 400 g søtpotet ♥ 1 løk ♥ 1 kinesisk hvitløk ♥ 2 ss olivenolje

3 ss revet fersk ingefær ♥ 1 liter grønnsaksbuljong ♥ 1 dl kokosmelk ♥ salt og pepper

Start med å skrelle både gulrot og søtpotet som du skjærer i små biter. Finhakk deretter løk, hvitløk og ingefær. Varm oljen i en kasserolle og tilsett de hakkende grønnsakene. La det frese i ca. fem minutter før du tilsetter grønnsaksbuljong og kokosmelk. La suppen koke i 15-20 minutter, til alle grønnsakene er helt møre. Bruk en stavmikser i kaserollen for å kjøre suppen helt jevn. Smak til med salt, pepper og lime, før du serverer med litt fersk koriander på toppen. Denne suppen har en god og kremete konsistens, samtidig som smaken er helt nydelig. Den anbefales på det sterkeste, om du skal lage en suppe denne høsten så er det denne!



Kveldens varme tips fra meg til alle dere ♥

5 kommentarer
    1. Har faktisk alt jeg trenger til suppen i hus! Så da blir det suppe i morgen! Så slipper maten å gå i søppla!:) Gleder meg:) Får alltid dilla på suppe om høsten, så blir ofte endel tomatsuppe. Men godt å prøve noe nytt!
      Ønsker deg og dine en fin helg♡

    2. Jeg har allerede lagt suppen du posten i forrige uke til middag to ganger (med påfølgene rester dagen etter siden jeg heldigvis ikke klarer å spise opp alt). Denne suppen skal også testes!

    3. Så herlig! Skal lage denne i dag, men lurer på om det har noe å si på resultatet om du bruker lett kokosmelk eller “fullfett”? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg