Babybeinøkt

Hei dere! I kveld har jeg et tips til ei lita beinøkt til dere, som dere kan gjøre akkurat nå før dere finner senga. Jeg tok Ulrik med på denne økta, babyer er helt supre treningspartnere! Har du en våken baby kan du bruke den som vekt, du kan bruke en manual/kettlebell hvis du har det tilgjengelig eller bare bruk egen kroppsvekt. Disse øvelsene skal du kjenne etter å ha gjennomført noen runder! Start med utfall til siden, dette er en kjempegod øvelse. Start i stående posisjon med ca skulderbreddes avstand mellom beina, og la det ene falle ned til siden. Det andre beinet holdes strakt, og du går så langt ned som du klarer. Skyv opp igjen til utgangsposisjon, og gjenta på motsatt fot. Gjør 15 repetisjoner til hver side.

Neste øvelse er ettbeins hipthrust, her kan du fokusere å presse hofta så langt opp du får til. Gjennomfør 20 repetisjoner på det samme beinet før du bytter og gjentar på motsatt bein.

Tredje øvelse er gående utfall fremover, her utførte jeg øvelsen med en liten tvist. Ved å bruke Ulrik som ekstra vekt, og vri han til motsatt side fra det beinet jeg satt frem fikk jeg skikkelig trening for magen samtidig. Her er det greit å ha litt plass, utfør 10 steg totalt.


Helt til slutt venter knebøy, men også her med en variant som gjør øvelsen tyngre. Ta først 10 vanlige knebøy, før du gjennomfører 10 nye hvor du skal holde 15-20 sekunder i bunnposisjon. Har du ekstra belastning i form av baby, kettlebells eller lignende skal du i alle fall kjenne det!

Gjennomfør økta som en sirkel, uten pause mellom øvelsene. Etter alle øvelsene er gjennomført kan du ta 1-2 minutters pause, før du gjennomfører det hele på nytt. Kjør gjerne 4-5 runder, så skal beina være rimelig slitne. Om de mot formodning ikke skulle være det så er det bare å kjøre et par runder til. Jeg elsker økter som dette, korte, effektive og kan gjennomføres akkurat der du er uavhengig av utstyr. Så om du sitter godt i sofaen akkurat nå oppfordrer jeg deg til å reise deg opp, og gjennomfør økta. Super avsluting på kvelden, og du har fått inn ei ekstra treningsøkt på under en halvtime. Legg bort mobilen, klapp sammen maskina og få opp pulsen på slutten av denne torsdagskvelden! Jeg gjennomførte økta tidligere i dag og kjenner det allerede, legg gjerne igjen en kommentar om hvordan økta føles for deg også når du har gjennomført. God trening!

5 kommentarer
    1. Hei 🙂 takk for kjempegodt tips til god beinøkt! Skal absolutt prøves ut i morgen 😀 jeg lurer på om du drikker proteinshake når du ammer? Jeg har ikke turt å begynne på med det igjen for vet ikke om det går over i melka/påvirker babyen noe? Jeg har startet opptrening etter jeg har blitt beinskjør i hofte og rygg etter svangerskap. Må bli sterkere/legge på meg 8-10kg pga dette :/
      Mvh Marthe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg