Sesam- og soyalaks

Jeg elsker laks, og spiser det flere ganger i uken. I tillegg til at den smaker godt er laksen full av omega-3 og vitamin D, som kroppen vår virkelig har godt av. En laksefavoritt her i huset er sesam- og soyalaks, det smaker helt fantastisk! Dette er helt optimal hverdagsmat i mine øyne, med en enkel oppskrift. Skjær laksefilet i terninger, og vend bitene i en skål med sesamfrø og soyasaus. Jeg brukte omtrent 15 ss av både soyasaus og sesamfrø på 400 g laks, men her kan dere prøve dere frem. Legg laksebitene i en ildfastform, og sett inn i ovnen på 180 grader i 15-20 minutter.

Kok ris og brokkoli, og under koketiden lager du mangosaus. Den gjør syrlige sausen gjør seg så godt til laksen! Skrell en mango, og skjær i biter. Finhakk en halv rød chili, og mos alt godt sammen med en stavmikser. Tilsett to ts sukrin gold og litt limesaft, mos enda litt med med stavmikseren og du har sausen i boks! Denne sausen er kjempegod, og kan brukes for å sette prikken over i’en i flere retter. Når sausen er ferdig er det bare å mose brokkoli sammen med litt krydder, så er middagen klar. Godt for smaksløkene og godt for hjertet ♥


 

 

3 kommentarer
    1. Nam!! Kanskje dette blir middagen i dag, så veldig enkelt og godt ut. Laks er godt og undervurdert! Kan du nevne noen proteinpulvere som er trygge å bruke når man ammer? Tusen takk for gode oppskrifter og motivasjon- du er rå!

    2. Kjersti: Det er virkelig verdt å prøve 🙂 Ser ingen grunn til å styre unna rent proteinpulver når du ammer, så her kan du kjøre på med det du liker best 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg