Nobake peanøttbrownie-kuler

Onsdag er lillelørdag, og i dag hadde jeg virkelig lyst på noe godt! Jeg visste at jeg hadde omtrent tretti minutter til rådighet mens Ulrik sov, og jeg måtte derfor være effektiv på kjøkkenet. Valget falt på peanøttbrownie kuler, fulle av energi og helt fantastisk gode på smak! Til og med samboeren som tilvanlig misliker de sunnifiserte oppskriftene mine elsket de, og syntes de smakte snickers. Jeg er ikke uenig, for disse er virkelig farlig gode. Alt du trenger for å lage disse godbitene er dette:

200 g dadler ♥ 6 ss havregryn ♥ 3 ss peanøttsmør

1 ss chiafrø ♥ 50 g mørk sjokolade

Kjør dadlene godt sammen i en blender, før du tilsetter resten av ingrediensene. La de kjøre seg sammen til en jevn masse, og form til kuler med hendene. Jeg rullet halvparten i finhakkete peanøtter, bare fordi jeg elsker peanøtter! De smakte helt magisk, og dadlene gir energikulene en seig browniekonsistens. Helt perfekt på en lillelørdag, lag og nyt ♥



 

14 kommentarer

Siste innlegg