Nora tester CrossFit

Jeg elsker å prøve nye ting, og nå har jeg endelig testet CrossFit. Jeg har trent mye CrossFit-lignende trening før, men aldri the real deal. HIT The Gym har gått sammen med CrossFit Trondheim, og da måtte selvfølgelig denne treningsformen testes ut. Alle ansatte i HIT ble invitert til ei økt for å få en innføring i hva denne typen trening går ut på, og selv om vi alle er godt trente var vi helt utslåtte etter denne økta! Supermorsom var den også, derfor tenkte jeg å dele den med dere. Etter en skikkelig oppvarming kjørte vi en AMRAP (as many rounds as possible) på 20 minutter, altså så mange runder vi klarte på 20 minutter. Vi gikk sammen parvis og gjennomførte økta, som så slik ut:

Bearcrawl 10 runder a 20 meter

Frontbøy  20 reps a 30 kg

Toe to bar 30 reps

Utfall 40 reps

Konkurranseinnstinktet slo skikkelig inn, og vi ga virkelig alt vi hadde hele gjengen. 20 minutter høres kanskje ikke så lenge ut, men når det er full pinne hele veien blir det slitsomt!  Men mest av alt var det skikkelig gøy, og jeg kommer definitivt til å bli med på flere CrossFit-timer fremover. Gymmet ligger midt i Nordre, så jeg anbefaler alle treningsglade trøndere der ute å ta turen innom for å prøve. Hjemmesidene kan dere sjekke ut her. CrossFit er uten tvil en helt fantastisk måte å variere treninga på.Totalt klarte jeg og min partner 6 runder på 20 minutter, så få gjerne med deg en venn så kan dere teste ut økta dere også!


Jeg måtte samle meg litt etter økta, men da jeg kom til hektene igjen måtte jeg bare ta en runde på Skillmill’en. Den er så  sinnsykt rå og det er helt fantastisk å kjøre intervaller på den. Jeg som egentlig hater å løpe intervaller synes plutselig det er super gøy på denne her. Det er det som er så fint med å teste ut nye ting innen treningsbransjen, du finner alltid noe nytt som er kjempegøy og spennende. Trening skal nemlig være gøy, selv om det gjør litt vondt innimellom også.

Har noen av dere testet CrossFit?

7 kommentarer
    1. Crossfit er så gøy! Jeg trener kombinert med crossfit og vektløfting (startet i september) og angrer ikke ett sekund på at jeg startet 🙂 så utrolig morsom, god og motiverende trening! Samtidig som det gir helt utrolig god mestringsfølelse.

    2. Hei!
      Lurte på om du kunne skrive et innlegg der du forklarer og viser helt basic øvelser som feks knebøy og utfall, og hvordan man gjør de korrekt? Hadde vært til stor hjelp for sånne som meg som ikke er så rutinert, og heller ikke har råd til en PT til å lære meg. Enkelt, og ikke minst skummelt mtp ledd, å gjøre feil! Litt tips til hvordan man kan kontrollere seg selv hadde også vært kjekt (feks lærte jeg av en venn at jeg kunne legge vektstang på kryssede armer for å ikke falle fram i knebøy) 🙂

    3. Ingenting er bedre enn å utvide treningshorisonten sin! Har aldri prøvd CrossFit selv, men har veldig lyst til å teste det ut en gang! Men jeg er nysgjerrig på en ting. Hvorfor er det så mye bedre å løpe, og løpe intervaller på skillmillen enn vanlig mølle?😅
      Og må selvsagt takke for en herlig blogg! Jeg heier på deg!

    4. CrossFit har jeg aldri fått prøvd, men trener noe som heter Crosstraining, tror det har noen likheter. Er i alle fall en utrolig effektiv treningsmetode 🙂 Håper jeg får prøvd CrossFit også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg