Svar på spørsmål, del en

Bedre sent enn aldri, her kommer del en av svarene på spørsmålsrunden jeg hadde for litt siden. Veldig gøy med så mange spørsmål, og jeg har svart etter beste evne. Jeg har samlet alle spørsmål som er like, og kommet med svar samlet. Mange av de faglige spørsmålene har jeg spart til neste innlegg, jeg var rett og slett for trøtt til å tenke nå i kveld. Jeg håper dere koser dere med svarene likevel, så lover jeg å svare på resten snart!

Hva slags utdanning har du? Vurderer du i fremtiden å gå tilbake på skolebenken, og isåfall hva vil du studere?

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, i tillegg til PT-utdanning. Jeg synes det er utrolig gøy å lære nye ting, og vet at jeg kommer til å ta mer utdanning i fremtiden. Jeg har lyst til å lære mer innen trening og helse, og har i det siste naturlig nok blitt mer opptatt av barn. Barn og trening synes jeg er utrolig spennende, og her har jeg masse å lære. Dette er ting jeg synes er utrolig gøy å jobbe med, og derfor frister det veldig med mer utdanning etterhvert!

Hvordan ser en typisk hverdag ut for deg nå? Jobber du 50% på det nye treningssenteret som har åpnet? Skal du etter hvert kjøre instruktørtimer på senteret, isåfall hvilke timer? Kan du tenke deg å ha en ren økonomijobb igjen?

En typisk hverdag for meg nå er hektisk. Jeg jobber 50% og har 50% permisjon, mens Bjørni jobber fulltid. Det vil si at jeg jobber på kveldstid og han jobber på dagtid, og vi møtes stort sett bare i døra i ukedagene. På dagtid prøver jeg å sove en del ettersom Ulrik er mye våken på natta, i tillegg at jeg hver dag prøver å få til trilleturer, husarbeid og styrketrening. Etter jeg kommer hjem fra jobb på kveldstid legger jeg Ulrik hvis han er våken, før jeg setter meg ned med bloggen. Det er derfor alle blogginnleggene mine kommer så sent nå om dagen, men det får dere leve med en periode 🙂 Selv om hverdagen er hektisk, så liker jeg den godt. Jeg er takknemmelig for at jeg har muligheten til å gjøre ting jeg liker hele døgnet. Jeg ha instruktørtimer på HIT etterhvert, og det gleder jeg meg til! Det blir i alle fall en time som handler om rumpetrening, muligens også noen styrketimer etterhvert. Jobben jeg har nå gir meg det beste av to verdener. Jeg tror ikke jeg er skapt for å ha en ren kontorjobb, det er jeg alt for rastløs til! Nå får jeg jobbe med økonomi og trening samtidig, så jeg vil uten tvil si at dette er drømmejobben.

Hva er din favoritthobby, bortsett fra trening? Hva er din favorittfilm, favorittmat- og dessert, favorittreisemål? Hva er ditt favorittdyr?

Bortsett fra trening, så blir nok favoritthobbyen min blogging! Jeg synes alt med bloggen er kjempegøy, både det å ta bilder og skrive. Det at jeg i tillegg føler at jeg bidrar til en sunnere og sprekere hverdag gjør det bloggen til en fantastisk fin hobby. Favorittfilmen min er Gadiatoren, den beste middagen jeg får er hvit pizza, og favorittdesserten er uten tvil Ben & Jerrys. Favorittreisemål er vanskeligere, her klarer jeg ikke velge mellom New Zealand og Hawaii. Jeg elsker begge plassene, og skal uten tvil tilbake dit flere ganger i livet. Favorittdyret mitt er hund (og favoritthunden er selvsagt Guapo) , men jeg er også veldig glad i hester.

Er det noe du savner fra før du ble mor som du sjelden eller aldri har tid eller mulighet til lenger? Når Ulrik blir gammel nok, kommer du til å melde han på organisert idrett?

Enkelt, å sove gjennom hele natta. Eller å bare sove mer enn to timer i strekk, det savner jeg ekstremt mye! Jeg er veldig opptatt av at Ulrik skal få en aktiv og variert oppvekst. Så hvis han har lyst til å drive med idrett skal han selvfølgelig få lov til det, og hvis ikke skal jeg sørge for at han holder seg aktiv og bruker kroppen mye ute i naturen.

Jeg lurer på hvorfor du har byttet etternavn? Har du giftet deg i smug eller noe sånt 😉

Jeg har byttet etternavn til min farmors pikenavn, noe jeg egentlig alltid har ønsket meg. Farmor har betydd ekstremt mye for meg hele livet, og Ulrik er oppkalt etter henne. Da var det helt naturlig for meg å bytte etternavn nå, slik at både jeg og Ulrik har etternavnet hennes. Den dagen jeg skal gifte meg lover jeg at det blir alt annet enn i smug!

Hva er hemmeligheten bak et godt samboerskap for deg/dere? Er du ikke sammen med pappaen til Ulrik lengre? Har du noen tips i forhold til å pleie kjærligheten etter man har fått barn i hus?

Akkurat nå ser vi ikke hverandre så mye, men jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at vi har gått fra hverandre 🙂 En av hemmelighetene bak godt samboerskap for vår del tror jeg er at vi har ei fantastisk vaskedame! Livet blir så mye enklere, jeg tror ikke vi hadde klart oss uten. Så hjelper det også at jeg er en kløpper på å lage mat, vi vet jo at veien til en manns hjerte går via magen. Det viktigste jeg tror vi gjør nå er å virkelig sette av tid til hverandre når vi kan, så helgene har blitt veldig viktige for oss. Da har vi tid til å være sammen alle fire, og det er så herlig. Da er det viktig å gjøre ting vi liker, og legge bort alt mulig annet. Ellers kommer man langt med å sende koselige meldinger eller snaps til hverandre, det skal ikke så mye til ♥

Ser du på deg selv som miljøvennlig? Hvilke tiltak gjør du i hverdagen eventuelt? Jeg lurer på hvor du ligger politisk?

Jeg ser på meg selv som en person som ønsker å være miljøvennlig, men jeg er alt for dårlig på tiltakene. Hverdagen min hadde ikke gått opp hvis jeg skulle tatt buss i stedet for bil, jeg elsker å stå lenge i dusjen, jeg elsker å spise kjøtt og jeg elsker å kjøpe nye klær selv om jeg egentlig har mer enn nok. Så jeg lyver hvis jeg sier at jeg er veldig miljøvennlig, men jeg gjør små tiltak som er bedre enn ingenting! Jeg er blant annet knallgod på kildesorterin og bruker skjeldent plastposer når jeg handler dagligvarer. Alt er bedre enn ingenting 🙂 Politisk ligger jeg til på høyresiden.

Du skrev tidligere at du hadde PCOS. Måtte du få noe hjelp fra legen for å kunne bli gravid eller var det ingen problem?
Ser du nå for deg at du vil ha flere barn i fremtiden? 

Vi trengte ikke hjelp, Ulrik var ikke engang planlagt så det går fint an å bli selv med PCOS! Jeg vil uten tvil ha flere barn, jeg gleder meg allerede til Ulrik skal få søsken. Men det må likevel bli noen år til, for jeg har ingen planer om å bli gravid igjen med det første. Hvis storken virkelig hadde hatt muligheten til å bare levere en baby på døra kunne jeg nok fått nummer to ganske snart, men tanken på å gå gjennom et nytt svangerskap frister virkelig ikke. Jeg trenger noen år før jeg er klar for å gå gjennom det på nytt.

Uten intensjon om å virke frekk, men jeg lurer på hvorfor du ikke er tynnere når du trener og spiser så sunt som du gjør? Hvor mye har du gått ned etter fødselen? Hvor mye gikk du opp under graviditeten? Hvordan i huleste har du fått kroppen din tilbake i toppform så fort etter fødsel?

Nå har aldri målet mitt vært å være tynnest mulig, da hadde både treningen og kostholdet mitt sett veldig annerledes ut. Jeg har fortsatt igjen rundt 5 kilo av de 27 kiloene jeg gikk opp under graviditeten enda, men jeg stresser ikke med å få fjernet de. Totalt har jeg altså gått ned rundt 22 kilo etter graviditeten, og har vel egentlig ikke gjort noe spesielt for å få til det. Jeg trener 3-4 ganger i uken, triller turer, spiser sunt, ammer og koser meg med litt godis i helgene. Resten har gjort seg selv, uten at jeg har lagt ned mye energi i det.

Herremin, klokka er over 12 og nå må jeg virkelig prioritere å sove i stedet for å skrive. Resten kommer som nevnt senere, jeg skal prøve å få det til så fort som mulig. Natta ♥

 

5 kommentarer

Siste innlegg