Laks & alt jeg liker

Jeg elsker laks, og spiser alltid laks to-tre ganger i uken. Det er umulig å bli lei, for både tilbereding av laksen og tilbehøret kan varieres på så mange ulike måter. I dag ble det rett og slett laks med alt det jeg liker best, søtpotetmos, brokkoli, avocado, mango og ovnsbakte tomater. Retten både smaker og ser helt fantastisk ut, og er ferdig på omtrent 30 minutter. Vask søtpoteten, fjern skallet og del den gjerne opp. La søtpoteten koke rundt 25 minutter, til den er helt mør. Laksen stekes i ovnen på 200 grader med salt, pepper, rosmarin og soyasaus til å sette ekstra smak på den. Legg den i en ildfastform, og gjerne la noen cherrytomater bli med inn i ovnen også. De blir så gode! Søtpotet og tomater ville egentlig vært nok tilbehør, men jeg slo altså til med kokt brokkoli, avocado og mangobiter i tillegg. Jeg har jo nevnt tidligere at laks og mango er en fantastisk kombinasjon, så det bør dere absolutt prøve!





God søndagsmiddag alle!
 

6 kommentarer
    1. Anbefaler å lage laksewrap med guacamole og mango 😀
      En grov tortilla-lefse, en laksefilet, guacamole og mango OMG, dødsgodt!!

    2. Hei.
      Har så lyst til å prøve matmuffins (oppskrift som du har lagt ut tidligere), hvor har du kjøpt runde aluformer?
      Phoebe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg