Tirsdagsutfordring

Selv om jeg jobber på treningssenter er det ikke sånn at jeg har tid til å trene der hver dag. I dag ble derfor økta tatt i hagen, med lillehjertet som ekstra belastining. Jeg kjørte bulgarske utfall, knebøy, stepups og utfall bakover med Ulrik hengende på magen. Beina fikk gjennomgå med andre ord, og alle disse er supre øvelser å gjøre med baby. Det går helt fint å gjøre de kun med egen kroppsvekt også, med mange nok repetisjoner blir det fort tungt det også! Ulrik elsker å være med på trening, og koser seg virkelig der han sitter i bæreselen sin. Nå har han blitt sju kilo, så det er jo litt ekstra vekt det!



Fornøyd mamma og fornøyd bebis etter dagens lille økt ♥ Beina var fortsatt stive etter søndag, så dette var mer enn nok for meg i dag! Har dere ikke trent i dag så utfordrer jeg dere til å gjøre de samme øvelsene som meg i hjemme i stua, eller hvor enn dere er når dere leser dette innlegget. Alt dere trenger er en sofa/stol/krakk for å gjennomføre bulgarsk utfall og stepups. Utfall bakover og knebøy trenger dere ingenting annet enn egen kropp til, så det er det er ingen grunn til å la være. 20 repetisjoner på hver øvelse, så mange runder dere får til. De aller fleste av oss trenger mer bevegelse i hverdagen, så det er bare å reise seg opp! Gjerne kommenter hvor mange runder det ble i kommentarfeltet, jeg og Ulrik kjørte fire runder i dag. Heiaheia!

6 kommentarer
    1. Så flott og energisk også på trening i sensommervarmen og lillegutt ser ut til å ha arvet ditt gode humør!!

    2. Hei!
      Om du tar deg tid til å svare kan du gjerne gjøre det på e-post, med mindre du synes det er relevant for bloggen 🙂
      Kjæresten og jeg har vurdert å kjøpe staff i ca. 1,5 år, men klarer ikke helt å bestemme oss. Vi har nylig besøkt en staff, og skal passe en neste helg, og kanskje en uke i september. Denne er 2 år og i “værste trassalder”, i følge eieren selv.
      Spørsmålet mitt er egentlig; hvordan er livet med en staff, kombinert med en baby?
      Jeg er bekymret for at om vi kjøper en til sommeren, så vil vi kanskje begynne å tenke på baby om en 2-3 års tid – midt i trasstiden til staffen – og vil det da gjøre at vi nedprioriterer å få et barn… Videre har ikke vi så mye familie i umiddelbar nærhet mtp. pass, enten vi vil gjøre noe spontant eller vi ønsker å reise på en lenger ferie. Vi er begge 23 år gamle, liker friluft og å være aktive, og reiser til utlandet gjennomsnittlig én gang i året.
      Har du noen erfaringer å dele, et eller annet som kan være til hjelp i valget vi står ovenfor?
      Hvordan er f.eks. en typisk hverdag med staffen din?
      Ønsker deg en strålende dag!

    3. Hei! Følger bloggen din og du er veldig inspirerende og motiverende! Du har vært flink til å senke terskelen for hva en treningsøkt skal være, og jeg blir inspirert av dette med å å gjøre det man kan/har tid til, framfor å droppe trening helt. Men, gjør du slike styrkeøvelser flere dager på rad? Vanligvis må man legge inn en hviledag eller to etter styrkeøkter på beina, og heller gjøre annen, lettere kondisjonstrening. Men det er kanskje ikke nødvendig, når du kjører med flere repetisjoner og relativt lettere (uten) vekter? Dette blir kanskje mer som en slags utholdenhetstrening for musklene? Gjør du slike øvelser flere dager på rad, f.eks? Synes ofte jeg er for sliten i beina, selv til slike ‘lettere’ (men dog) styrkeøkter ofte..? Hva tenker du om det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg