Grove søndagsrundstykker

Det er lite som slår en skikkelig god søndagsfrokost. Jeg glemte å kjøpe brød til min bedre halvdel i går, og derfor var det på sin plass at jeg bakte rundstykker til frokost. Disse er veldig enkle, men smakte veldig godt. I tillegg metter de lenge, fordi de har så mye god næring i seg. For 20 små rundstykker trenger du:

6 dl havregryn ♥ 2 dl speltmel ♥ 1,5 dl solsikkefrø ♥ 1 dl sesamfrø

2 dl linfrø ♥ 5 egg ♥ 3 dl melk ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver 

Start med å sette ovnen på 220 grader, og bland alle ingrediensene godt sammen. Jeg valgte å fordele deigen i småmuffinsformer, og brukte to spiseskjeer til å fordele. Deigen blir nemlig litt klisste, så det er den enkleste måten å unngå søl. Press deigen godt ned i formene, og topp med litt ekstra solsikkefrø. Ønsker du å bruke hendene til å forme rundstykker går det også helt fint. Sett inn i ovnen i 18-20 minutter, og la de avkjøle seg på rist. Topp med det pålegget du ønsker, og frokosten er klar. Sammen med en kopp kaffe og et iskaldt glass melk ble dette en mer enn godkjent start på søndagen ♥



Ønsker dere alle en nydelig søndag ♥

8 kommentarer
    1. Nok en oppskrift jeg måtte ta screen shot av på mobilen. Disse rundstykkene må jeg få lagd en dag.

    2. Spiser du alt dette på tallerken i ett måltid eller fordeler du det utover dagen i flere små måltider?

    3. Nå har jeg disse i ovnen! Spent på smaken:) har laget mange av dine rundstykker og de er blitt fast her i huset👍🏼 mannen elsker de også så nå kjøper vi nesten ikke brødmat lengre! Må bare tipse om oppskriften jeg har fått (fra mammas niese, rett skal være rett😉) på proteinrike rundstykker! Sett ovnen på varmluft 200 grader. Bland sammen en stor boks cottage cheese, en klype salt og 3 store egg. Kjør dette i med en stavmikser og tilsett 9 dl havregryn. Lag ca 12 rundstykker med en brødpose på handen. Settes midt i ovnen i ca 20 min. Superenkelt, raskt og nesten ingen oppvask. Vinn vinn vinn 👏🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg