Løpelykke og x-run

De siste månedene har løping virkelig vært et ork, og ikke noe gøy. Kondisen var helt på bunn etter graviditeten, men nå er den virkelig på vei tilbake. Samtidig har også godfølelsen kommet tilbake, for herremin så fantastisk godt det er å løpe! Jeg hadde nesten glemt hvordan runners high føles, og det var ufattelig godt å få tilbake den følelsen igjen. I dag løp jeg seks kilometer på 30 minutter, og det gikk over all forventning. Jeg kunne sikkert løpt lenger også, men det får jeg ta igjen i morgen. Det må nemlig løpes litt og trenes en god del fremover, for jeg har bestemt meg for å være med på X-run! Toughest blir byttet ut, men jeg har troen på at X-run blir minst like gøy. Toughest er jo 8 kilometer, mens X-run er mellom 11-12 kilometer. Altså dobbelt så langt som jeg løp i dag, i tillegg til nesten 40 hinder. Det blir en utfordring, for det er under en måned til løpet går av stabelen. Men utfordringer har jeg aldri sett mørkt på, så jeg klarer helt sikkert dette også!

Skal noen av dere være med på X-run?

13 kommentarer
    1. Vet du spiser en del sukkerfritt, får du aldri vond og oppblåst mage av det? Jeg kan ikke spise sånt uten å få stor og hard kulemage og null energi..

    2. Blir så inspirert av deg:) løper 2 dager i uken nå ved siden av styrketrening, og har sååå lyst til å melde meg på hinderløp. Kanskje du kan skrive litt om løypene, hva slags hinder det er osv? Hva hvis du ikke kommer over ett hinder? ha en fin fin lørdagskveld, jeg skal ut og løpe på bane etterpå:D

    3. Hei:)
      vil først sei att du e en stor inspirasjon:D
      No he eg da trent i ca eit år fleire ganger i veka og prøvd å spist sunnare osv.. MEN eg føle ikkje eg har sett noko resultat… Og føler meg så stygg og overvektig heiletida.. Begynn snart å gi opp, men veit samtidig eg aldri kjem t å gi opp på å få en kropp eg kan vær fornøyd med.. Så om du har noko tips, uansett ka så plis hjelp meg! er heilt desperat og er reddeg kan utvikle spiseforstyrrelse, for eg er så desperat.

    4. Du imponerer skikkelig! Husker det ikke var så lenge siden du nesten ikke klarte å løpe et kvarter var det vel, og nå løper du SEKS km på 30 minutter! Kan du være så snill å fortelle hvordan du har klart dette på så kort tid? Du er kjempe inspirerende! 😀

    5. Hei Nora! Åååå, så moro at du også skal være med på X-Run 🙂 Da ses vi! Jeg var med i fjor også, kjempe artig! Gled deg 🙂
      Ha en flott tirsdag. Her i hovedstaden skinner sola 😀

    6. Stine: tusen takk 😀 Jeg har egentlig ikke hatt noen systematisk trening bak det, jeg har bare jogget litt og litt lengre hver gang. Og med litt bedre kondis kom det plutselig litt bedre tempo også 🙂

    7. julie: tusen takk for fine ord 🙂 Jeg vil uten tvil anbefale deg å ta kontakt med en fagperson som kan hjelpe deg. Jeg vet at det kan være frustrerende å bruke mye tid på trening og kosthold uten å få de resultatene du ønsker deg. Ofte skal det ikke så mange endringer til, men det er ikke så lett å se det selv. Så ta gjerne kontakt med en personlig trener som kan sette opp et opplegg til nettopp deg, da vil nok resultatene komme. Forhåpentligvis vil du da også få et bedre forhold til kropp og eget utseende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg