Laks med sprø søtpotetfries

Denne helgen har vært så fin, og noe av det beste jeg vet er å grille ute om sommeren. Her har vi grillet laks i folie, sammen med soyasaus og rosmarin. Det er så utrolig god smakskombinasjon, så det anbefales å prøve. Men det var egentlig ikke laksen jeg skulle fortelle dere om i dag, det var tilbehøret. Søtpotetfries har jeg laget utallige ganger, så det er ikke noe nytt. Men å få de knasende sprø, det er helt nytt! Oppskriften har jeg hentet fra vår alles kjære Treningsfrue. Fremgangsmåten er faktisk superenkel, selv om det tar litt tid. Skjær søtpotet i staver, og legg de i kaldt vann i kjøleskapet. For optimalt resultat skal de helst ligge der i 5-6 timer, men det skal sies at de blir ganske bra etter bare et par timer i kjøleskap også. Hell av vannet og legg søtpotetene i en plastpose, før du tilsetter 2 ss maizena og 2-3 ss olje i posen. Så rister du skikkelig godt, sånn at alt blander seg. Fordel de på et bakepapirkledd stekebrett, og pass på at de ikke ligger helt inntil hverandre. Strø maldonsalt over og stek midt i ovnen på 250 grader i omtrent 15-20 minutter. De blir knasende sprø og smaker minst like godt som søtpotetfries man får servert på resturant! 



Her lagde vi søtpotetfries av tre store søtpoteter, skal du lage mer er det bare å justere oppskriften deretter. Nå skal jeg nyte de siste timene på Frøya etter nok en fantastisk helg her ute i havgapet ♥

 

6 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg har delte magemuskler, men vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.. Har du noen gode øvelser som vil hjelpe?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg