Ny rekord!

I dag er jeg skikkelig stolt av meg selv! Jeg har nemlig løpt fem kilometer sammen med Ulrik, og det er det lengste jeg har løpt på et helt år. Jeg var i veldig god løpeform før graviditeten, og den skal jeg komme tilbake til! Nå føler jeg at jeg er godt på vei, og i dag kjentes det veldig bra ut. Selv om turen i dag var relativt flat kjennes det godt at jeg får ekstra treningseffekt av å løpe med vogna i motbakkene. Den er helt super å løpe med, veldig stødig og lett å manøvrere.

Vogna er fra Barnas Hus / tights fra 2XU (-50%) / sko fra Reebok (sponsede lenker)

Selv om dette var den lengste løpeturen jeg har hatt på ei stund hadde jeg likevel masse energi da vi kom hjem igjen, og tok noen styrkeøvelser med vogna. Rollouts er en krevende mageøvelse som virkelig svir! Her skal du gå så langt ned du klarer mens du holder kroppen strak. Deretter skal du trekke deg opp igjen til utgangsposisjon før du gjentar øvelsen. Jeg hadde ikke sjans til å strekke meg helt ut, det er for tung foreløpig. Jeg elsker jo utfordringer, så det er en fin ting å jobbe mot.

Bulgarske utfall blir også ekstra utfordrende med vogn. Jeg låser forhjulet på vogna slik at det ikke svinger når jeg gjør disse øvelsene, da er den er mer stabil.

Kneetucks er også en helt fantastisk øvelse for magen. Her starter du i pushups-posisjon med føttene på understellet av vogna. Dra føttene til deg og inn under magen, før du strekker ut igjen. Husk å stram kjernen under hele øvelsen, slik at du ikke svaier i ryggen. 


Det er virkelig ingenting som er så godt som følelsen etter ei god treningsøkt. Det beste av alt er jo at Ulrik blir strålende fornøyd etterpå også, han sover så godt mens jeg løper. Vinnvinn for oss begge to!

 

11 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurte på om du kunne skrive litt om hvordan kroppen er nå en stund etter graviditeten? Hvor mye har du gått ned nå sia fødsel osv? tenker du mye på hva du.spiser å hvor mye du trener? syns du ser så flott ut nå 😀 klem!

    2. Hei,
      Har ikke fått svar fra deg så prøver igjen en siste gang.
      Jeg har ikke vært gjennom en graviditet, men har ca samme kroppstype som deg. Jeg ønsker å komme i form og har i det siste oppdaget løp som Toughest og jeg har kjempe lyst å være med 😄 dessverre er jeg ikke i nærheten av i en form som gjør at jeg kan være med og jeg vet ikke hvordan jeg skal trene for å kunne være med. Per i dag klarer jeg ikke løpe 1 km sammenhengende. Har du noen spesifikke tips/treningsprogram jeg kan følge slik at jeg kan være med? Hvordan legger du nå opp treningen for å komme i form igjen?

    3. Hei: bra du kommenterer igjen, jeg glemmer å svare noen ganger med en liten bebis 🙂 gøy at du har oppdaget Tougest, det anbefales virkelig! Nå er det ikke sånn at du MÅ løpe, det var en hel gruppe som gikk løypa for et par år siden og koste seg med hinderne. Men hvis du vil få opp løpinga ville jeg rett og slett prøvd å løpe litt og litt lenger hver dag. Det trenger ikke å være så langt, øk feks med noen hundre meter i begynnelsen 🙂

      Ellers ville jeg fokusert på kroppsvektøvelser – for det er det mye av 🙂 så vil jeg og tipse deg om å sjekke ut løypekartet – der står hinderne. Så kan du trene akkurat på de hinderne som kommer. Du får nok ikke til å prøve alle hjemme – men en god del av de i alle fall 🙂

    4. Hei
      Jeg fulgte deg for flere år siden, og fant tilbake til deg nå da vi er i litt samme situasjon. Jeg fødte ei lita jente for 12 uker siden (dette er mitt 2 og siste barn) og finner igjen stor inspirasjon i deg! 🙂 Jeg gikk ikke opp så mye under svangerskapet (12 kg) men etter 2 fødsel og 3 år med så og si ingen trening så er ikke kroppen særlig sprek lengre. Jeg har startet på det kroppsvektprogrammet som du la ut og tenker å følge dette noen uker. Har også tredemølle så jeg tenker å løpe litt på denne. Har du et løpeprogram du anbefaler for å komme i form? 🙂 ellers så lurer jeg på når du starter opp som online coach igjen? Tenkte å bruke deg da, føler det er greit å bruke en pt som faktisk har vært gravid da du vil ha mye mer forståelse 🙂

    5. Fy søren, jeg har aldri vært gravid og har ikke barn, men ble faktisk motivert til å trene med barnevogn en gang i fremtiden. Tenk en bok til nybakte mødre med treningsøvelser med og uten vogn, mye kroppsvekt og med enkle hjelpemidler… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg