Toughest 2016

Noe av det morsomste jeg vet er å trene mot et mål. I 2014 deltok jeg i Toughest for første gang og elsket det virkelig! Jeg hadde store planer om å delta i fjor også, men da jeg ble gravid tok jeg ikke sjansen på å gjennomføre. I år har jeg endelig tenkt å være med igjen, og det kommer til å bli så gøy! Jeg har ingen ambisjoner om å vinne denne gangen, det vet jeg at jeg ikke har sjans til. Men jeg skal trene med det målet å gjennomføre sammen med flere sporty medlemmer på HIT, og det tror jeg blir kjempegøy! Så målet for sommeren blir å jobbe med oppover både i styrke og kondisjon, slik at jeg er klar til løpet i Holmenkollen den 3. september. Til den tid skal nok kroppen min være klar til å gjennomføre, da har den fått ganske så god tid til å hente seg igjen etter fødselen. Det er tydelig at jeg har litt å jobbe med, under trilleturen vår fant jeg en liten treningspark som jeg selvfølgelig måtte teste ut. Jeg klarte fantastiske to dips, og monkey bars som alltid har vært så lett var plutselig blytungt. Det er vel ikke så rart, det er jo over et år siden jeg trente på det sist! Og det er jo sånn at man blir god på det en trener på, så her er det bare å sette i gang.

Tights fra Craft / treningssinglett for amming fra Boob (-55%) / sko fra Reebok (-30%) og caps fra Better Bodies (sponsede lenker)

Vanlige pushups er jeg fortsatt ikke sterk nok i magen til å gjennomføre, men eleverte pushups går helt fint. Det er en super måte å trene seg opp til vanlige pushups på, og kan gjennomføres nesten overalt. Mot stuebordet, en vinduskarm, en trestubbe eller mot barnevogna. Det er så mange muligheter til å trene rundt omkring, hvis man bare er litt kreativ.

Hvis noen av har noen spørsmål angående Toughest eller trening til hinderløp er det bare å rope ut i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan. Kanskje er det noen av dere som skal være med på løpet også?
 

9 kommentarer
    1. Hei,
      Jeg har ikke vært gjennom en graviditet, men har ca samme kroppstype som deg. Jeg ønsker å komme i form og har i det siste oppdaget løp som du snakker om og jeg har kjempe lyst å være med 😄 dessverre er jeg ikke i nærheten av i en form som gjør at jeg kan være med og jeg vet ikke hvordan jeg skal trene for å kunne være med. Per i dag klarer jeg ikke løpe 1 km sammenhengende. Har du noen spesifikke tips/treningsprogram jeg kan følge slik at jeg kan være med?

    2. JAA! Skal være med på toughest 😀 Hvordan legger du opp treningen? Mtp både styrke og kondisjon. Har forstått at det krever begge deler. Nå trener jeg styrketrening nesten hver dag, og en kondisjonsøkt kanskje en gang i uka. Da er det vanligvis en høyintensiv økt med forskjellige typer intervaller. Avslutter også vanligvis styrkeøktene mine med intervaller. Tror du jeg bør legge inn en ekstra dag med kondisjonstrening? Og hvor mye overkropp tror du det er lurt å trene? Tenker litt på det med monkey bars og sånt 🙂

    3. Nå har jeg lest lenge uten å kommentere, men jeg må bare si – fy fader, så bra du ser ut! Ikke at du ikke så bra ut før, men nå har du en utrolig fin glød over deg, du ser rett og slett fantastisk ut! Morsrollen kler deg virkelig! 😀
      Og jeg er utrolig nysgjerrig på trening mot hinderløp, hvordan du legger opp styrke ift kondisjon blant annet? Føler cardio spiser opp musklene mine med mindre jeg spiser som en hest samtidig.. Og ikke minst hva du vektlegger når du trener styrke rettet mot hinderløp?

    4. Lyst å melde meg på dette løpet, men usikker på alle de spesielle hindrene. Hvordan får du trent til hindre som den rampa man skal springe opp, og hindre som “spinning wheels” og liknende?

    5. Blir morsomt å følge deg mot løpet!
      også må jeg bare spørre, hvor er den parken? På byåsen?Jeg vil også trene dær!

    6. Så stilig at du skal være med på Toughest! Det skal jeg og samboeren min også 😀 Han var med i fjor, men da sto jeg på sidelinja… I år blir jeg også med, og det gleder jeg meg masse til. Fikk sett en del av hindrene i fjor fra sidelinja, men lurer litt på hvordan du følte det gikk i 2014? Var det noen øvelser som var spesielt vanskelige (og da som jente)? Brukte du hansker eller var ikke det nødvending? Hvlken type oppvarming anbefaler du før ei slik løype?

    7. No Prescription Meds Overnight No Rx Generic Acticin Mail Order Internet Amex [url=http://prilipills.com]dapoxetine for sale in australia[/url] Rhine Inc Palghar M.S India Treatment For Amoxicillin Rash

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg