Effektiv trening med supersett

Innlegget inneholder sponsede lenker

Ukens andre styrkeøkt er gjennomført, og det er jeg veldig godt fornøyd med! Mitt tips til dager tiden er litt knapp er å kjøre supersett, slik at økta går raskere. Her tar man to øvelser på rappen før pause, i stedet for å ta pause mellom hver øvelse. På den måten kan man klemme inn flere øvelser på kortere tid, som også gjør at pulsen gjennom økta blir høyere. Altså blir økta mer effektiv på to måter, I dag kjørte jeg ettbeins hipthrust i supersett med planke mot benk som første øvelse, herremin som den hipthrusten svir altså. Men rumpa kommer ikke tilbake av seg selv, den må jeg jobbe tilbake!

Favoritttighsen fra 2XU (-40% akkurat nå) / sko fra Reebok (-30%)


Neste supersett jeg tenkte å tipse dere om er helt supert, nemlig floorpress og pullovers. Start på gulvet og gjennomfør floorpress først, slik at du får trent brystet. Deretter senker du stanga bakover til du kjenner at du jobber skikkelig med ryggen, før du drar opp igjen. I pullovers kjenner du også at du får aktivert både bryst og kjerne i tillegg, så jeg liker denne øvelsen veldig godt. Det er verdt å ha i bakhodet at den er veldig tung, så ikke legg på alt for mange kilo. Blir det for lett på floorpress i forhold til pullovers går det fint an å kjøre ulikt antall repetisjoner på de to øvelsene. Generelt anbefaler jeg å kjøre øvelser på ulike muskelgrupper i supersett, slik at man får litt mulighet til å hente seg igjen mellom øvelsene. Rumpe + kjerne og bryst + rygg som jeg kjørte i dag er fine eksempler på dette.



Det var økta mi i dag, pluss noen av de vanlige kjerneøvelsene. Det trenger ikke alltid være hundre øvelser og flere timer satt av for å kalle det ei treningsøkt, korte økter er supre de også! Så må jeg også nevne at favoritten over alle favoritter når det kommer til tights er på salg akkurat nå, og dere finner den her. Sitter som et skudd og blir ikke gjennomsiktig. Den er jo svindyr i utgangspunktet, så nå er det et supert tidspunkt å slå til! Nå skal jeg ta med meg gutta mine ut på hagemøbelshopping, så får vi krysse fingrene for at vi får masse bruk for de i sommer. Ha en fortsatt sporty torsdag alle sammen!
 

3 kommentarer
    1. Jeg vet ikke hvordan det går med vektnedgangen etter fødselen, men du ser virkelig flott ut for tiden !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg