Hiit i hagen

Enda en dag med fint vær, og jeg bestemte meg for å ta dagens lille økt i hagen. Jeg valgte seks øvelser, hvor jeg jobbet 45 sekunder per øvelse. Deretter tok jeg 15 sekunders pause, før jeg gikk direkte over til neste øvelse. Ikke så avansert, men veldig effektivt! Pulsen min gikk i alle fall kraftig opp, og det vil den nok gjøre til dere også om dere prøver denne typen intervall. Øvelsene kan selvfølgelig byttes ut, slik at økta kan gjøres tyngre eller enklere.

Jeg startet med bearcrawls med ball – en øvelse som virkelig bruker hele kroppen! Her starter du på alle fire, og krabber fremover ved å bevege motsatt arm og fot. Unngå å skyte rumpa opp i været, og beveg deg så raskt du klarer fremover. Denne er også tung i seg selv, så om du ikke har prøvd den før kan øvelsen gjerne kjøres uten ball.

Tights fra Röhnisch (-30%) / sko fra Reebok (-30%) lenkene i innlegget er sponset



Øvelse nummer to var overhead swings med kettlebell, før goblet squats ventet. For å være sikker på at jeg kom godt ned på alle repetisjonene selv om tempoet var høyt. Det er et lurt tips å ta med seg på treningssenteret også, da det kan være litt vanskelig å komme ned i samme dybde på hvert løft. Jeg ved linker til utstyret jeg har brukt under, men det går fint an å sette sammen en intervalløkt som denne med bare kroppsvektøvelser.

Wallball 10 kg / medisinball 5 kg (-31%) / treningsstrikk og kettlebell 8 kg er alt fra Abilica

I neste øvelse gjelder det rett og slett å dundre ballen i bakken så hardt du klarer. Ned i knebøyposisjon for å hente den opp igjen, før du smeller den i bakken igjen. Advarsel til alle med hund som tenker å gjennomføre denne øvelsen, se deg for før du kaster! Her gikk det nesten galt da en ballelskende hund plutselig kom flyvende, men det gikk heldigvis fint.

Etter flere øvelser med høyt tempo var det deilig med en litt roligere øvelse, derfor valgte jeg stående roing med strikk. Her justerer du tyngden på øvelsen selv med hvor langt unna du velger å stå fra stanga strikket er festet rundt. For å avslutte med en skikkelig pulstopp kjørte jeg toe taps mot den lille muren vi har i hagen. Her løftes annenhvert ben opp til muren/boksen, så fort du klarer. Igjen alle hundeeiere, pass opp for snikangrep!


Jeg kjørte fire runder, med 1 minutt pause etter to runder. Det vil kanskje ikke være nødvendig for dere, men jeg har råtten kondis og jobber meg sakte oppover. Nå er det fredagstaco og sofaen som venter, god helg alle sammen!

2 kommentarer
    1. Hahaha! Elsker bildene med hunden og advarselen din om snikangrep, fantastisk! 🙂 kjenner jeg savner hund nå. Er så fryktelig usikker på dette m barn, skal skal ikke, kjenner jeg blir kjempefrustrert.. 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg