Persing hver dag

I dag tok jeg knebøy med stang på ryggen for første gang på tre måneder! Det føles så utrolig bra, og selv om det bare er 20 kilo enda så gjør det meg kjempeglad. Det som er så gøy nå er at fremgangen min er så stor, jeg føler at jeg setter ny pers hver gang jeg trener. Før jeg ble gravid måtte jeg jobbe lenge for å øke øvelser, mens nå fyker det bare oppover. Jeg må holde meg selv litt i tøylene og huske at jeg nettopp har begynt med vekter igjen, for hodet vil jo så gjerne løfte de tunge vektene. Heldigvis har ikke vektene tenkt seg noen plass, så de får vente litt lenger på meg. Jeg trener bare sirkeltrening nå, for å være sikker på at jeg får trent hele kroppen. Det er nemlig ikke jeg som bestemmer når økta er over, derfor synes jeg det er veldig greit å kjøre så mange runder av sirkelen som jeg rekker. I dag så sirkelen min slik ut:

Knebøy 4 x 10, 20 kg

Kettlebell swings 4 x 15, 12 kg

Diagonalstrekk 4 x 10

Hipthrust 4 x 15, 20 kg

Floor press 4 x 10, 6 kg

I dag fikk jeg faktisk gjennomført alle rundene jeg hadde tenkt, slik er det ikke hver gang. Men det gjør ingenting, jeg holder fokus på at jeg skal være glad for hvert eneste sett jeg får gjennomført. Totalt brukte jeg omtrent 25 minutter på denne økta, en treningsøkt trenger nemlig ikke å ta så utrolig lang tid. 20-30 minutter om dagen er så utrolig mye bedre enn ingenting, husk det på dager det er litt hektisk!





Ulrik virker veldig interessert i bevegelsene jeg gjør, så jeg er helt sikker på at jeg kommer til å få en treningsinteressert liten krabat etterhvert. Jeg krysser fingrene for at han arver mammaen sine gener og blir en liten sterking!

15 kommentarer
    1. Hvordan syntes du det var?😊 Er du like myk og kommer like langt ned som før graviditeten? Jeg har akkurat begynt på med knebøy etter fødsel , å syntes kun stanga føltes kjempe tungt :p haha å kommer ikke i nærheten så langt ned som før..

    2. Wow! Du overrasker hver gang jeg er innom bloggen din! Kroppen din er underforandring og jeg ser forskjell hver gang. Jeg misunner deg motivasjonen og pågangsmotet ditt

    3. Ville bare si at jeg synes du er et veldig sunt og godt forbilde! Jeg liker at du lytter på kroppen din og gir kroppen den tiden den trenger på å hente seg inn igjen etter fødsel. Hver treningsøkt er en pers i seg selv, synes jeg. Tror mange nybakte mødre kan ha nytte av å lese bloggen din for å få treningstips. Fortsett å ta ting i et rolig tempo (selv om hodet vil ha tyngre vekter), så skal du se at du er på tunge vekter før du vet ordet av det (Y)

    4. Kjempeinspirerende blogg, Jeg var selv på trening 30 minutter idag, og det blir en OK økt.
      Veldig lurt å venne sønnen din til barnepass på senter, det kan også være godt for deg å få tid alene;-) En gutt med deg som mamma, blir ikke liggende lenge under en baby gym…..

    5. Hei Nora! Jeg har vært en fast leser av bloggen din i flere år nå. Jeg kan ikke huske første gang jeg klikket meg inn her? Det var lenge før det var snakk om noen baby. Jeg må si at jeg trives godt med å se deg i mammarollen. På bildene og teksten ser det ut som om du trives godt i rollen, og du er så åpen og ærlig omkring det å være småbarnsmor.
      Jeg har et spørsmål – Lager du kostholdsplan? Jeg har et fast treningsprogram jeg følger, men kunne gjerne tenke meg en slik plan. Jeg betaler selvfølgelig!
      Hilsen Marte, 26 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg