Meatlovers pizza

Etter gårsdagens sykkelritt syntes jeg det var på sin plass med en skikkelig god pizza, og den tenkte jeg å dele med dere i dag. Rittet gikk forresten veldig fint, jeg og pappa syklet rolig sammen og kom i mål på 1:52. Det er vel det tregeste jeg noensinne har syklet rundt øya, men det var en utrolig fin tur. Jeg har aldri opplevd maken til folkeliv under en konkurranse, så det var supergøy! Det var jo verdt turen alene bare for å se alt det morsomme folk hadde funnet på langs løypa. Så jeg anbefaler dere virkelig å bli med på Tour de Frøya hvis dere har mulighet. Over til pizzaen jeg lovte dere, den anbefales også! Med tre forskjellige typer kjøtt ble den en fest for smaksløkene. For å lage bunnen trenger dere:

5 dl havremel ♥ 5 dl speltmel ♥ 3 egg

3,5 dl vann ♥ 1 ts bakepulver ♥ 1 ts salt

Bland alle ingredienesene godt sammen, og fordel på et bakepapirkledd stekebrett ved hjelp av en slikkepott. La bunnen forstekes på 220 grader i 20 minutter. I mellomtiden har du god tid til å lage fyllet. Start med å stek 350 g biffstrimler et par minutter på høy varme i panna med litt salt og pepper på. Deretter legger du biffstrimlene til siden, og steker en finhakket løk, en hvitløk, en paprika og to tomater sammen med litt olje i panna. La de steke seg godt sammen før du tilsetter 4 ts tomatpure og 3-4 dl vann. La det surre seg sammen, og smak gjerne til med litt krydder. Jeg elsker sterk mat, og brukte kajennepepper, basilikum og oregano. Fordel fyllet over den ferdigstekte bunnen, før du legger på fersk sopp. Over legger du et lag med ost, før du topper med biffstrimler, chorizo og spekeskinke. Sett inn i ovnen igjen på samme temperatur i 12-15 minutter, eller til osten har smeltet helt.




Denne pizzaen traff jeg virkelig blink med, den var utrolig god! Min bedre halvdel har allerede bestilt den til middag igjen neste helg, så det var ikke tvil om at den falt i smak. Det tror jeg den vil gjøre hos dere også – så prøv den gjerne!

6 kommentarer
    1. Ååh, blir så misunnelig på deg! Min lille frøken på 3mnd får fortsatt vondt i magen av all slags krydder og masse annet, så her går det nesten bare i brødskiver…

    2. Hej Nora!
      Din blogg var farlig att läsa igenom när man är hungrig, pizza och sötpotatis… mums!
      Mitt namn är Julia och jag jobbar på det svenska företaget Sofia Moore som säljer måttsydda bal, bröllop och festklänningar online. Jag har kikat på din blogg och jag tycker att den är så fin! Och vilken grym tjej du är!!
      Vi håller på att expandera i Norge och letar just nu efter norska bloggar att samarbeta med, kanske behöver du en fin klänning till någon tillställning i sommar?
      Här kan du se vår norska hemsida: http://sofiamoore.no/
      Återkom gärna så snart du har möjlighet så kan vi snacka vidare!
      Ha en fin dag!
      Vänligen,
      Julia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg