Fire kilo lykke

Innlegget inneholder sponsede lenker

Endelig har jeg fått klarsignal til å trene med vekter igjen! Jeg bruker selvfølgelig babyvekter nå i starten, men det føles likevel helt fantastisk å plukke opp manualer igjen. Etter dagens time på Optimal Bevegelse hvor vi tok en rekke tester fikk jeg tommelen opp for å trene med lette vekter igjen. Jeg kjenner selv at jeg har fått veldig god kontroll på kjernen etter alle disse ukene med “kjedelig” trening, og det har virkelig vært verdt det. For dere der ute som er gravide eller nettopp har født så anbefaler jeg virkelig å laste ned en app som heter mammamage, den er gull verdt for opptrening. Jeg fortsetter selvfølgelig med øvelsene for kjerne enda, men legger til flere øvelser med manualer. Nå må øktene mine gå relativt raskt, Ulrik koser seg nede i treningsrommet vårt men blir utålmodig hvis ting tar for lang tid. Derfor koser jeg med han mellom settene, og velger øvelser som trener hele kroppen. Thrusters er en sånn type øvelse, her slår man sammen knebøy og skulderpress i en øvelse. Med to kilo i hver hånd er det ikke den store belastningen, men dere vil ikke tro hvor mye lykke det ga meg likevel!

Tights fra 2XU / t-skjorte og sko fra Reebok



Jeg elsker forresten denne nye tightsen fra 2XU, som sitter som et skudd. Men det jeg liker aller best med den er at den er mørkegrå bak, som gjør at den ikke er gjennomsiktig. Det synes jeg er helt supert, for det verste jeg vet er tightser hvor trusa vises gjennom.

I kveld har jeg ikke lyst til å legge meg, i morgen tidlig skal jeg nemlig trekke ei tann for første gang. Den ene visdomstanna mi må ut, og jeg gruer meg virkelig. Så hvis noen har noen gode erfaringer å dele tar jeg gjerne i mot de. Dårlige erfaringer med tanntrekking håper jeg nemlig ikke eksisterer!

14 kommentarer
    1. Herlig at du kan begynne å trene med vekter igjen. Jeg digger forresten treningsrommet ditt.
      Jeg har operert ut tre visdomstenner (fordi de var kommet så lite frem at de ikke kunne trekkes på vanlig måte). Men det gikk helt fint, og var ikke så hoven i etterkant da der bare var en tann som ble operert.
      Så det går nok helt fint i morgen, bare pust med magen.

    2. Jeg grudde meg også, kjempe! Men vet du hva? Jeg merket ingenting, det gikk sååå fint!!! 🙂 Jeg lover. Har skikkelig tannlegeskrekk.

    3. Min mann trakk ei tann hos kjevekirurg og gruet seg. Tror det værste var å se sprøyta, han fikk litt hjertebank da, men han kjente ingenting! Fikk et sting som løse seg opp selv og blødde utrolig lite. Fikk ibux 600mg som han tok kunn to tabletter av. Tror du føler deg veldig lettet og glad når du er ferdig, og med tanken “det var jo ikke så ille” 😊

    4. Jeg tok alle fire visdomstennene mine i fjor. Det gikk lett som en plett og var langt ifra så vondt som jeg så for meg. Dette går fint😊

    5. Jeg trekk en i fjor og gruet meg skikkelig men det gikk over all forventing! Det gikk raskt, jeg kjente ingentlng og jeg hadde ingen smerter i etterkant. Lykke til!

    6. Kanskje ta med en babygym til Ulrik, da har han noe å fokusere på og prøve å få tak i.
      Med bedøvelse og smertestillende etterpå går det fint. Husk at det går fint å ta smertestillende for det om du ammer. Masse lykke til 😄

    7. Sprøyte bedøvelsen funket ikke. Idet han skjærte opp tannkjøttet rundt Tanna. Måtte få den tre gangerntil, blødde i fem timer etterpå.

    8. Det å trekke visdomstannen var ikke noe særlig vondt, jeg ble mest sliten i kjeven av å gape så lenge, og tørr på leppene 😛 Min måtte deles i to, så egentlig var det verste da at det tok lenger tid. Du får såpass med bedøvelse at du først kjenner noe smerte når den går ut, og da tar man det tannlegen anbefalte av Ibux eller Paracet 😉 De to første døgnene var jeg plaget med smerter på natten, noe jeg i ettertid vet jeg kunne unngått om jeg hadde tatt mer smertestillende. Holdt meg slavisk til doseringen på pakken, så anbefaler å ta en ekstra om du holdes våken 😉 Ikke at jeg mener man bør la vær å følge anbefalt dosering, men litt ekstra i to-tre dager vil så vidt jeg vet ikke skade 🙂 Bare tenk på de sterke medisinene og dosene man skrives ut fra sykehus med! Ellers anbefaler jeg varm klut på stedet som verker, hjelper en del det også 🙂
      Uansett lykke til, og hurra for å startebmed vekter igjen 😀

    9. Du ser virkelig fantastisk ut for tiden! Jeg kan nesten ikke fatte at du har en baby på bare noen måneder. Du er en inspirasjon, Nora! 😀

    10. Jeg har en dårlig og en god erfaring med å trekke visdomstenner 🙂 Den dårlige er vel egentlig ingen skrekkhistorie heller, men den gode er virkelig god. Tanna var ute på under 1 minutt, og jeg trengte ingen smertestillende utenom samme kveld som den ble fjernet. 🙂

    11. Så bra at du får begynne å trene med vekter igjen! Har dessverre bare en god erfaring med trekking av visdomstenner, og da hadde jeg narkose, så jeg kan nok ikke hjelpe deg, hahah. 🙂

    12. Hei Nora!
      Vet du hva slags mageøvelser man kan ta når man er gravid, som ikke fører til ytterligere deling av magemusklene (dvs. mer enn det man naturlig kan forvente i et svangerskap)? Synes det er så mange blandede råd her ute. Noen råder til planke og negative situps, andre nærmest bannlyser dette. Kan du hjelpe meg å bli litt klokere slik at jeg ikke gjør noe feil? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg