Frisk sommerfavoritt

Jeg er kanskje litt over snittet glad i meieriprodukter, og spiser minst en boks kesam eller cottage cheese om dagen. Derfor ble jeg hoppende glad da jeg så en ny kesamvariant i butikken, og den måtte selvfølgelig prøves sammen med pannekaker. Bare sånn at det er sagt er jeg desverre ikke sponset av Tine, tenk så mye penger jeg hadde spart da! Men det er uten tvil verdt hver ei krone, og denne nye smaken med jordbær og rabarbra var fantastisk god. Smaker skikkelig av sommer, og var en nydelig topping på pannekakene mine. Definitivt en ny favoritt hos meg! Dette ble frokosten her i huset, etter en lang og lat morgen i senga. Pannekakene er selvfølgelig sunne, gode og metter i flere timer. For å lage de trenger du:

150 g havregryn ♥ 2 bananer ♥  50 g kesam vanilje

0,5 – 1 dl vann ♥  1 ts kanel ♥ 1 ts kardemomme

Mos bananene med stavmikser, og tilsett resten av ingrediensene. Juster vannmengden etter ønsket tykkelse på pannekakene, jeg liker mine tykke og brukte 0,5 dl. Bruk stavmikseren til å blande alle ingrediensene godt sammen, og stek på middels varme i panna.





Disse ga meg en super start på uka, håper alle dere har det samme!

12 kommentarer

Siste innlegg