Jomfruøkta & balanse

I dag ble den første økta i treningsrommet mitt utført, og jeg er så fornøyd! Litt småtteri mangler enda, og derfor venter jeg med å vise frem hele til dere. Da kommer det en full gjennomgang av utstyr og mine beste tips til oppsett av treningsrom, men jeg avventer litt til. Det er jo mye morsommere å vise det frem når det er helt ferdig, men jeg kan garantere at det blir kanonbra! Jeg fikk trent en god del kjerne i dag, og jeg prøver å si til meg selv at den tiden jeg normalt sett ville brukt på styketrening skal jeg nå bruke på å trene kjerne. I dag er Ulrik 9 uker gammel, så jeg begynner å bli ganske så utålmodig nå. Men jeg må holde fokus på hva som er viktigst, og det er det som er det beste for kroppen min i det lange løp. Jeg kan uansett ikke klage, jeg har jo tidenes søteste lille treningsbuddy som smiler til meg under øvelsene. Han trives heldigvis godt på treningsmatta, for han skal få bli mamma på mange timer trening fremover!



Så tenkte jeg at jeg skulle vise dere gårsdagens kos her i huset, med popcorn, smågodt og frukt. Jeg blir helt oppgitt når jeg ser treningspersonligheter som skriver at en aldri skal spise sjokolade eller popcorn, for da blir all fremgang ødelagt. Det er nemlig helt feil, og ting trenger absolutt ikke å være så svart/hvitt. Hvis du har et sunt og godt kosthold i hverdagen er det ingenting i veien for å kose seg litt ekstra i helgene. Det å nekte seg enkelte matvarer tror jeg bare er dumt, da kan det ofte bli til at man får mer lyst på disse matvarene bare fordi de er “forbudt” også. Det skal nemlig være rom for litt sjokolade og noen glass vin, det er vel det som kalles en sunn balanse. Så ikke ha dårlig samvittighet hvis du spiste smågodt i helga, det hadde du helt sikkert fortjent ♥



 

13 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg om hvordan klare å spise snop kun i helgene? Jeg spiser fort litt hver dag og ekstra mye i helgene, blir trange jeans tross trening av dette dessverre.

    2. Ååå må virkelig si at du stråler fra topp til tå! Får så mye inspirasjon og en god følelse av å lese bloggen din, ha en fin søndagskveld og en strålende uke!

    3. Er så enig med deg: sunnhet i hverdagen og litt ekstra kos i helgen er helt innafor. Man lever bare en gang 🙂 Du stråler Nora og lillegull er alldeles nydelig! <3

    4. Hei. Du er så flink! Jeg lurer på om du kan legge ut et eget innlegg om øvelser for gravide? Jeg er kommet til andre trimester og har hittil trent samme styrkeprogram som før jeg ble gravid – men kjenner det begynner å bli tyngre, spesielt i magen. Når jeg prøver å finne info om dette på nett finner jeg bare bekkenbunnstrening og hjemmeprogram, jeg vil svært gjerne fortsette på treningsstudio så lenge det lar seg gjøre 🙂

    5. Helt enig. Balanse er viktig. Det er bedre å unne seg litt,enn å få dårlig samvittighet hvis man sprekker for eksempel i ukedagene. Det er liksom ikke noe krise, tenker jeg. Herlige farger du har fått på treningsrommet ditt. Det er viktig med farger 😀 Gleder meg til å se resten.

    6. Gleder meg til å se hele treningsrommet ditt! Det ser utrolig fresht ut 😀 Og lille søte! Nydelig er dere 🙂 Ha en fin dag 🙂
      Og ja amen og alt det der til balanse 🙂

    7. Hei. Lurer på om du kunne lagt ut ett blogginnlegg om hva du spiser iløpet av en dag, og hvor mye kalorier og sånt det er i? Jeg sliter veldig med å få i meg nok kalorier iløpet av en dag, og trenger litt tips til hvordan jeg kunne spist nok! Føler jeg spiser riktig, men når jeg registrerer alt i kostholdsveilederen, så viser den at jeg kun har fått i meg 1300 kalorier, og ikke nok karbohydrater og fett. Vet ikke hva som jeg skal gjøre, for vil ikke spise feil eller for mye, men heller ikke for lite slik at musklene ikke vokser.
      Utrolig motiverende blogg! Ha en strålende mandag!
      Klem <3

    8. Blir så glad av å lese bloggen din, Nora 🙂 som en har kommentert lengre opp her sitter jeg igjen med en så god følelse etterpå. Helt enig med deg i at det ikke er noen motsetning mellom å leve et sunt liv og å kose seg litt innimellom. Glad for at du sier det, og er med å fremme en sunn innstilling i en verden som ellers kan virke veldig fanatisk til tider. Veldig fint at du også viser frem den smågodtskåla innimellom treningsbilder og sunne oppskrifter. Tror bestemt at en slik balanse er nøkkelen for å kunne ha en slik livsstil over lengre tid. Keep it up!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg